Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه راهکار حل مشکلات در حوزه تولید خودرو افزایش تعداد خودروسازان است، گفت: این امر با توجه به کشش بازار خودرو امکان پذیر بوده و سرمایه‌گذار هم در این زمینه فراوان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه ما در کشور بازار خودرو را به 2 خودروساز منحصر کرده‌ایم، اظهار کرد :خودروسازان ما به دلیل اینکه بازار در اختیارشان است لوس شده‌اند و از طرف دیگر هم چون خودشان چیزی ندارند با جیب مردم کار می‌کنند یعنی پول را از مردم می‌گیرند و با پول مردم کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شرایط تحویل خودرو به مشتریان، گفت:زمانی هم که می‌خواهند خودرو تحویل مشتری دهند آپشن‌ها را کم کرده حتی در انتخاب رنگ خودرو هم بعضا مشتری صاحب سلیقه نیست، در دنیا تولید کننده این مدلی وجود ندارد که به این گونه با مشتری برخورد کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مشتری ارباب‌رجوع و ولی‌نعمت است نه تولید کننده، در دنیا تولید‌کنندگان در مقابل مشتری زانون می‌زنند اما در کشور ما بر‌عکس ، تولیدکنندگان ما آقا و مشتری‌ها رعیت هستند در نتیجه با این شرایط مشخص است که بازار بهم‌می‌ریزد 

سیاهکلی تصریح کرد:راهکار حل مشکلات در حوزه تولید خودرو این است که ما تعداد خودروسازهایمان را به 10 شرکت افزایش دهیم این امر هم با توجه به کشش بازار خودرو امکان پذیر است، سرمایه گذار هم در این زمینه فراوان است و به محض اعلام این موضوع ظرف یک هفته خیلی‌ها اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع اثر پذیری شرکت‌های خودروسازی از تحریم‌ها، گفت: این خودروسازان که ادعا می‌کنند خودرو تولید داخل است، پس چرا تحریم آنها را ناکارآمد کرده است ما صنعت خودروسازی نداریم ما تولید خودرو و خودروسازی داریم .

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودرو با خودروسازی متفاوت است، افزود:اگر ما صنعت خودرو داشتیم تحریم در این حوزه بر روی ما اثر چندانی نداشت، چون صنعت خودروسازی نداریم تحریم اثر می‌گذارد لذا شرکت‌های خودروسازی باید توضیح دهند که در 4 دهه گذشته چه می‌کردند که تحریم باعث شده که ما در تولید دچار مشکل شویم .

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع بازار خودرو صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ابطال رأی‌ها کمیسیون بند ۲۰  ماده ۵۵ بدون انجام روال قانونی به صلاح مردم و شهر نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدباقر پارسائیان صبح امروز در نشست شورای شهر یزد، اظهار داشت: در کمیسیون بند 20 که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی است، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیسوین آرایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده در حالی که این آرا به صورت مستقیم در راستای رفع مشکلات مردم بوده است.

پارسائیان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقواسازی در شهر یزد رای پلمب صادر و اجرا شد، اما ولی این رای‌ها ابطال شده است که قطعا برای مردم مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که  چند روز با خانواده خود در کنار این 2  واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یا نه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

وی ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند 20 توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست  که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم  و شهر آسیب ببیند.

پارسائیان عنوان کرد: واحد مقوا سازی برای مردم منطقه قاسم آباد و اطراف آن مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده بود و به دلیل همین مشکلات هم کمیسیون رای به پلمپ آن داده بود.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • شترگاوپلنگ به بازار خودروی ایران رسید | نیسان ترا ۲.۹ میلیارد تومان
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند