Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد، سودان دارایی‌های حماس در این کشور شامل هتل، املاک، شرکت‌، زمین و صرافی را مصادره کرده است. (جزئیات بیشتر)

حماس در واکنش اعلام کرد، هیچگونه سرمایه‌گذاری در سودان ندارد و موارد مصادره شده متعلق به بازرگانان و سرمایه‌گذاران فلسطینی است که هیچ ارتباطی با حماس ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماس ضمن اعلام اینکه فلسطینی‌ها مذکور این اموال و املاک را به صورت قانونی به دست آورده‌اند، از مقامات سودانی خواست تعرض به فلسطینی‌هارا متوقف کنند.

روزنامه «القدس العربی» امروز (یکشنبه) نوشت،مقامات امنیتی سودان ماه‌ها قبل از مصادره اموال منتسب به حماس دست به بازداشت گسترده بازرگانان و دانشجویان فلسطینی به بهانه وابسته بودن آنها به حماس زده‌اند.

 بیشتر این فلسطینی‌ها پس از بازجویی آزاد شده‌اند و برخی از آنها به درخواست مقامات سودان، ناچار به ترک این کشور شده‌اند. برخی نیز از بیم آنکاه مبادا دوباره بازداشت شوند از سودان رفته‌اند.

فلسطینی‌های مقیم در سودان گفته‌اند که در چند ماه گذشته به خاطر مصادره برخی امواک و اموالشان شکایت کرده‌اند. فلسطینی‌های بازداشت شده در سودان نیز هرگونه ارتباط با حماس را تکذیب کرده‌اند اما مقامات سودانی به صحبت‌ها و اقدامات آنها هیچ توجهی نکرده‌اند و به تعرضات خود ادامه داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، بیم آن می‌رود که سودان در سایه توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به اقدامی مشابه عربستان سعودی در بازداشت ده‌ها فلسطینی دست بزند.

سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) سودانِ ناامید از فرار از لیست کشورهای حامی تروریسم، تحت فشار آمریکا با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط امضا کرد و چند ماه بعد آمریکا، سودان را از لیست مذکور حذف کرد.

یک دیپلمات آمریکایی که پیش‌تر در سودان مشغول فعالیت بوده، گفته، «بستن شبکه حماس» در سودان یکی از محورهای مذاکره با خارطوم بوده است. آمریکا در همین ارتباط، لیستی از شرکت‌هایی که خواستار بستن آنها بوده را به سودان داده است.

پس از گذشت دو سال از بازداشت بیش از شصت فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی و شکست میانجی‌گری‌های عربی و نیز طرح تبادل پیشنهاد شده از سوی صنعاء، ریاض ۱۷ مرداد احکام سنگینی علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی صادر کرد.

«محمد الخضری» (۸۳ ساله) نماینده حماس در عربستان سعودی به ۱۵ سال زندان محکوم شد که به دلیل وضعیت وخیم وی و بیماری، اجرای این حکم شش ماه با تعویق انجام می‌شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان فلسطینی بازداشت جنبش حماس فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به خبرگزاری فرانسه از غزه، وزارت بهداشت حماس روز پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.
این منبع همچنین اعلام کرد از پنج ماه و نیم گذشته تا کنون در مجموع ۷۴ هزار و ۹۸۰ فلسطینی زخمی شده اند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷۸۵۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون
  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر/پاسخ سنگین موشکی حزب الله به جنایات اسرائیل
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا | شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها دربیمارستان شفا/شهادت بیش از۲۰۰ فلسطینی
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید