Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه قزوین گفت: دلیل اهمیت اربعین برای جهانیان به ویژه غیرمسلمان‌ها این است که این حرکت حماسی و سیل خروشان را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت می‌بینند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مرحله ششم رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بعدازظهر امروز با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین، سرهنگ پاسدار حمزه برین معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج)، محسن حق‌شناس نایب‌رئیس شورای شهر قزوین و سایر مسئولان در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد و توزیع 8 هزار بسته معیشتی و نوشت‌افزار میان خانواده‌های محروم دانش‌آموزان استان قزوین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین در این مراسم با بیان اینکه خدای متعال در اموال ما برای مستمندان و نیازمندان سهم قرار داده، اظهار داشت: بنابراین سهم مال فقرا نزد ما امانت است و نباید در امانت خیانت کنیم و خدای‌نکرده سهم محرومان را برای زن، بچه و عائله خود صرف کنیم و به همین خاطر باید از هر فرصتی استفاده کنیم تا سهم فقرا را به آنها برسانیم.

محتوای معنوی بسته‌های همدلی مهمتر از محتوای مادی است

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریری که امروز در قالب رزمایش احسان و همدلی توزیع می‌شود، در اصل 2 محتوای مادی و معنوی دارند که محتوای مادی آنها همین مواد غذایی و نوشت‌افزار است و محتوای معنوی که اهمیت بیشتری دارد، انسانیت و محبتی است که از طریق این بسته‌ها میان مردم توزیع می‌شود.

وی با ذکر اینکه خداوند متعال در قرآن مجید انسان را بنی‌آدم، بشر و ناس هم نامیده است، ادامه داد: با این حال هر جا در قرآن کریم خداوند می‌خواهد راجع به انسانیت آدمی حرف بزند، از کلمه انسان استفاده می‌کند.

عابدینی یادآور شد: امروز هم می‌بینیم که محتوای اصلی این بسته‌های معیشتی انس و الفتی است که امروز محرومان ما به آن بیشتر از محتوای مادی نیاز دارند و بیشتر از مواهب مادی این بسته‌ها نیازمند اکرام، رأفت، عطوفت و انسانیت هستند.

تمام دغدغه مستکبران عالم ساختن سلاح‌های کشتار جمعی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش رأفت، عطوفت و انسانیت را مورد هجمه مستکبران جهانی توصیف کرد و گفت: امروز تمام دغدغه مستکبران عالم ساختن سلاح‌های کشتار جمعی است تا با کشتار مردم تروریسم را در جهان مدیریت کنند و آنها برای ترور انسان‌ها تلاش می‌کنند.

عابدینی افزود: در حالی که خداوند برای انسانیت آدم‌ها برنامه‌ریزی کرده، مستکبران عالم و صهیونیست‌ها فساد، ظلم و جنگ‌افروزی هستند؛ در صورتی که دین مبین اسلام دنبال صلح است و به جهانیان بشارت آمدن مصلح کل را می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه امروز اربعین تا این اندازه مورد توجه جهانیان و حتی غیرمسلمان‌ها قرار می‌گیرد، به این خاطر است که در حرکت اربعین حماسه، عدالت‌خواهی، معرفت و انسانیت را می‌بینند و به این نتیجه رسیده‌اند که این حرکت حماسی و سیل خروشان زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

بازتاب پیاده‌روی اربعین در شبکه‌ اجتماعی توییتر و اینستاگرامدرب‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در شب اربعین باز استاز فرارسیدن اربعین حسینی تا حسرتی که برای دومین سال متولی بر دل عاشقان امام حسین(ع) ماند + فیلم

4 مرحله رزمایش همدلی و احسان تا پایان سال برگزار می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه ششمین مرحله رزمایش احسان و همدلی به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی برگزار می‌شود، گفت: امروز توزیع 8 هزار و 400 بسته آموزشی و معیشتی را برای افراد بی‌بضاعت و کم‌درآمد تهیه کردیم که 4 هزار و 200 بسته از این بسته‌ها شامل دفتر، مدادرنگی و سایر نوشت‌افزار به ارزش 80 هزار تومان است.

سیدمهدی میرغفاری اضافه کرد: در ضمن 4 هزار و 200 بسته هم از بسته‌های یادشده شامل اقلام معیشتی از جمله روغن، برنج، سویا، ماکارونی، حبوبات و قند و شکر است که هر بسته معیشتی 130 هزار تومان ارزش ریالی دارد و این بسته‌ها توسط گروه‌های جهادی میان محرومان و نیازمندان در مناطق محرومان استان قزوین توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال هم 4 مرحله دیگر رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به محرومان و نیازمندان برگزار خواهد شد که استان قزوین هم سهم خود را در این حوزه ادا خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه استانداری قزوین کمک مؤمنانه مسجدالنبی ستاد نماز جمعه استانداری قزوین کمک مؤمنانه مسجدالنبی استان قزوین ستاد اجرایی بسته ها امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دراین بسته خبری چند خبر کوتاه از نقاط مختلف آذربایجان غربی مرور می شود.

 

* ارومیه زمینه سازی برای مشاکرت مردم در تولید

عماری فرماندار ارومیه در جلسه شورای اداری ضمن تاکید بر اهمیت زمینه سازی برای مشارکت مردم در زمینه تولید، توسعه ارتباط مردم و مسئولان و  خدمت صادقانه و بی منت را از مولفه های تحقق شعار سال عنوان کرد.

حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم انجام کار کارشناسی و تسریع در انجام فرایندها برای رونق اقتصادی تاکید کرد.

 

* باروق محفل انس با قرآن

محفل نورانی انس با قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان باروق برگزار می‌شود. این محافل در پایگاههای مقاومت بسیج خواهران رونق چشمگیرتری دارد.

 

* سلماس توزیع بسته های معیشتی

رییس کمیته امداد امام سلماس از توزیع یک هزار و ۵٠٠ بسته معیشتی میان مددجویان این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز به همت خیرین نیک اندیش خبر داد. برنج، روغن، خرما، گوشت قرمز، ماکارونی و رب محتوای این بسته‌ها و ارزش مجموع آنها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان بود.

 

دیگر خبرها

  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید!
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • فیلم اظهـارات جنجالی یک زن؛ فرزند نذر ظهـور امام زمان در طرح «نو سربـاز»!
  • طاغوت‌ها می‌خواهند رابطه انسان را با خداوند از بین ببرند
  • امروز با حافظ : کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید
  • اهمیت تحقق شعار سال نیازمند تبیین است
  • (ویدیو) "اگر من بگریانم و صدیقی بخنداند امام زمان ظهور می‌کند"