Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@07:56:37 GMT

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزجهانی بهداشت محیط

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۷۳۱۳

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزجهانی بهداشت محیط

وزیر بهداشت در پیامی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط، از همه متولیان و تلاش‌گران این عرصه به ‌ویژه همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه‌ها قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، متن پیام وزیر بهداشت خطاب به روسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به شرح زیر است: «فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط که مصادف با ۲۶ سپتامبر میلادی و ۴ مهر شمسی است را با قدردانی از همه متولیان و تلاش‌گران این عرصه به ‌ویژه همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه ها، گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار فدراسیون بین المللی بهداشت محیط در انتخاب شعار سال خود با عنوان" اولویت دهی به بهداشت محیط برای داشتن جوامع سالم تر در بازیابی جهانی پس از کرونا"، فرصتی مغتنم فراروی کارگزاران نظام سلامت به ودیعه گذارده تا نقش و سهم بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا و حفظ و ارتقای سلامت جامعه در دوران پسا کرونا به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

امید است با گسترش و پوشش حداکثری واکسیناسیون عمومی در کشور از یک طرف و انجام نظارت های دقیق و عالیه نیروهای خدوم سلامت محیط و کار بر حسن رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دیگر، وضعیت عمومی جامعه به تدریج رو به بهبود گذارده و شاهد بهره مندی و برخورداری ملت عزیز ایران از نعمت عظیم سلامتی باشیم.

همچنین ضمن ادای احترام به شهدای این رشته که جان عزیز خود را فدای مقابله با این اپیدمی نموده اند از سختکوشی، ممارست و تلاش مجاهدانه کلیه اقشار ستادی و عملیاتی بهداشت محیط کشورمان در مقابله با کووید-۱۹ که با حرکت جهادی عظیم و افتخار آمیز، برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند، تقدیر نموده و موفقیت روز افزون این عزیزان در خدمت به مردم شریف ایران را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت بهداشت محیط و کار بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی  در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی در تهران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه‌های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می‌توان به تحت پوشش قرار گرفتن دارو‌های اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می‌شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می‌تواند با برنامه ریزی و نظارت درست، افراد خانواده تحت پوشش برنامه‌های سلامت قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
  • پای لنگ وزارت بهداشت در تامین پزشک!