Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر رئیسی همچنین سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد را مکلف کرد در بررسی عملکرد بودجه سنوات قبل و تدوین بودجه سال آینده دیدگاه‌های کارشناسانه نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات را لحاظ کرده و اشکالات و آسیب‌های مطرح شده در گزارش تفریغ بودجه را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله رئیسی وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد تا در اسرع وقت سامانه جامع تجارت را فعال کند.

در ادامه این جلسه موضوع توسعه تجارت و برطرف شدن موانع صادرات و مدیریت واردات با رویکرد صادرات محوری بررسی و اصلاحات لازم در این زمینه انجام و مقرر شد مصوبه اصلاح شده برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود.

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین بر لزوم اجرای موافقتنامه گمرکی منعقد شده با کشورهای مختلف در راستای برطرف شدن موانع و بهبود شرایط تجارت و نیز تامین زیرساخت‌های لازم برای افزایش حجم تجارت از جمله در بخش کشتیرانی و حمایت از صادرکنندگان کوچک تاکید کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیریت واردات موانع صادرات ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند

در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در منطقه مرزی میان دو کشور برگزار شد، دو طرف بر سر بازگرداندن ۴ روستای منطقه مرزی «تاووش» به دولت باکو به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این اولین توافق دو کشور و نشانه‌ای از پیشرفت در مسیر صلح میان باکو و ایروان محسوب می‌شود.

در این نشست که به ریاست «شاهین مصطفی‌اف»، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان برگزار شد، دو کشور بر سر بازگرداندن روستا‌های «بغانیس آیریم»، «آشاغی اسکیپارا»، «هیریملی» و «کیزیل‌خاجیلی» که در جنگ اول قره‌باغ اشغال کرده بود، به جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.

همچنین قرار شد تا مختصات خط مرزی در منطقه «تاووش» با در نظر گرفتن اندازه‌گیری‌های ژئودزیک (دانش اندازه‌گیری اندازه و شکل زمین) تهیه و تا ۲۵ ماه مه به پروتکل تبدیل و امضاء شود.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند