Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرتیپ جمال خالد المهدی فرمانده تیپ سوم شبه نظامیان سلفی متحد ائتلاف متجاوز سعودی موسوم به العمالقة به هلاکت رسید
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سرتیپ جمال خالد المهدی فرمانده تیپ سوم شبه نظامیان سلفی متحد ائتلاف متجاوز سعودی موسوم به العمالقة بود که در جریان نبرد با نیروهای انصارالله در جبهة ملعا در مدیریت الجوبه در جنوب مأرب به هلاکت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترور ناکام یک مسئول امنیتی دولت مستعفی یمن
مشاور وزیر کشور دولت مستعفی یمن دیشب در اطراف شهر عدن هدف سوء قصد قرار گرفت، اما جان سالم به برد.
سرهنگ «بجاش الاغبری» مشاور وزیر کشور یمن شنبه شب از ترور و انفجار بمبی که در خودری وی در استان لحج (50 کیلومتری عدن) کار گذاشته شده بود، جان سالم به در برد.
این خودرو در جاده «الوهط-مصنع الجدید» شهر لحج منفجر شد اما این انفجار تلفاتی بر جای نگذاشت.
به گزارش عربی 21، تصاویر خودروی منفجر شده و شعله‌های آتش ناشی از وقوع انفجار در شبکه‌های مجازی دست به دست شده است.
تاکنون هیچ بیانیه‌ای از سوی وزارت کشور دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی درباره عملیات ترور نافرجام مشاور وزیر منتشر نشده است.
طی هفته‌های گذشته، شیخ موسی المشدلی فرمانده محور الحازمیه استان البیضاء بر اثر انفجار بمبی که در خودروی او نصب شد بود، در منطقه المنصور شهر عدن ترور و کشته شد.

جزئیات پاکسازی دو منطقه مهم در یمن از عناصر تکفیری
منابع امنیتی در یمن جزئیات تازه‌ای از آزادسازی دو شهرستان «صومعه» و «مسوره» در استان البیضاء از عناصر تکفیری اعلام کردند.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنج‌شنبه هفته گذشته از آزادسازی کامل استان «البیضاء» در جنوب یمن پس از پاکسازی دو شهرستان «الصومعه» و «مسوره» از عناصر القاعده و داعش در قالب عملیات «فجر الحریه» (صبح پیروزی) خبر داد و امروز (یکشنبه) شبکه المسیره به نقل از یک منبع امنیتی جزئیات جدیدی از این عملیات را بیان کرد.
در این عملیات نزدیک به 230 تکفیری و مزدور دشمن در جریان عملیات، کشته، زخمی و اسیر شدند. در این میان 70 تکفیری و مزدور کشته، 120 نفر زخمی و 40 نفر از آن‌ها به اسارت گرفته شدند. 10 خودروی زرهی و غیرزرهی منهدم یا خسارت دید و نیروهای یمنی تجهیزات نظامی و مهمات زیادی را به غنیمت گرفتند و هفت اردوگاه تکفیری را تحت کنترل درآوردند.
به گفته این منبع امنیتی به المسیره، گروهک القاعده مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان الصومعه را به محلی برای تولید و انبار بمب‌های دست‌ساز و کمربندهای انتحاری تبدیل کرده بود. در این ساختمان همچنین زندان‌های سری و مخازن سلاح و تجهیزات نیز وجود داشت.
در این ساختمان که به مرکز فعالیت‌های القاعده در استان البیضاء تبدیل شده بود، تروریست‌های خارجی نیز جذب القاعده می‌شدند و همچنین محلی برای نشست‌های تروریست‌ها بود. «ابوهاشم الابی» از سرکردگان القاعده مسئول این مرکز به حساب می‌آمد که کشته شد.
در این عملیات «منیر بجی الاهدل» که منسب امیر القاعده در منطقه «الحدیده» را بر عهده داشت و در تعدادی از عملیات‌های تروریستی علیه غیرنظامیان ایفای نقش کرده بود نیز به هلاکت رسید.
او همچنین در سال‌های گذشته سمت امیر القاعده در استان‌های «اب»، «ابین»، «لحج» و «شبوه» را بر عهده داشت.
فرد دیگری که در این عملیات از پا در آمده، «محمد احمد القیسی» نام دارد که در منطقه «جاعر» سکونت داشت و در این منطقه پادگانی برای آموزش تروریست‌ها دایر کرده بود و از سال 2011 در بسیاری از عملیات‌های تروریستی ایفای نقش می‌کرد.
«احمد صالح الضمجی» دیگر سرکرده القاعده نیز از افرادد کشته شده در عملیات هفته گذشته است. او خانه خود را در «الصومعه» به مخفیگاه بسیاری از عناصر تکفیری تبدیل کرده بود و همزمان برای درآمدزایی القاعده در یمن اقدام به قاچاق نفت و گازوئیل به خارج از این کشور می‌کرد.
«موحامیتزیانوف» دارای تبعیت روسی و از سرکردگان خارجی القاعده یمن نیز کارشناس و مربی تک تیرانداز و کار با بمب بود که به هلاکت رسیده است.
به گفته این منبع امنیتی یمنی، از دیگر سران القاعده «سمیر موسی القیسی» است که متخصص مواد منفجره بود و در این عملیات از پا در آمد.
استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی هست استان مهم صنعاء، ذمار، مارب،إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.
وبسایت العربی الجدید (نزدیک به محافل اخوانی) در روز شنبه در گزارشی نوشت که درگیری‌های استان مأرب به مرحله سرنوشت‌سازی رسیده و «حوثی‌ها» بیش از هر زمان دیگری در حال پیشروی هستند و جنگ به استان‌های جنوبی کشیده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن استان البیضاء تروریست ها کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟

نیروی سپاه پاسداران کشورمان در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق، عملیات ترکیبی را با استفاده از موشک‌ها و پهپادها به اراضی اشغالی انجام داد و اثبات کرد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بامداد ۲۶ فرودین در پی سکوت مرگ‌بار رسانه‌ای و عدم واکنش نهادهای حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌درپی رژیم منحوس و مجعول صهیونیستی به مردم مظلوم غزّه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. این عملیات که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عملیات بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت و نشان داد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

در ادامه در با اشاره به مشروعیت عملیات تنبیهی «وعده صادق» به فهرستی طولانی از جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته پرداختیم:

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا (ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین ۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری
۱۳- فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران

کد خبر 745668

دیگر خبرها

  • خرابکاری در حدی نبود که پاسخ فوری بدهیم | اقدام صهیونست ها بی پاسخ نمی ماند
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد
  • ‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد/عکس
  • ترور ناکام یک نفر در برزیل + فیلم
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • رژیم صهیونیستی ترور فرمانده حزب‌الله را تأیید کرد