Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: از تمام ظرفیت ۳۵ کارگزاری استان کرمانشاه برای خرید و عرضه سیمان استفاده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، از مدتی قبل کار خرید و عرضه سیمان در بورس کالا انجام می‌شود و این اقدام یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در مسیر توسعه اقتصاد ایران رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه سیمان در بورس کالا آغازی بر پایان قیمت‌گذاری دستوری این کالای استراتژیک در بازار داخلی و در آینده در بازارهای صادراتی و بین‌المللی خواهد بود.

با ورود هر کالایی به این بازار، رقابت در فضای واقعی انجام می‌شود. همه خریداران و فروشندگان در شرایط برابر به رقابت می‌پردازند و قیمت را تعیین می‌کنند. کارخانه‌های سیمان محصول خود را در بورس کالا به فروش می‌رسانند و خریداران هم مستقیم و بدون واسطه از کارخانه خریداری می‌کنند. همچنین شفافیت در معاملات به وجود خواهد آمد. روند معاملات آن بازار برای فعالان اقتصادی و تحلیلگران، علاوه بر قانونمندی، پیش‌بینی‌پذیر نیز خواهد بود.

ورود سیمان به بازار کالا، سبب می‌­شود قیمت با عرضه و تقاضا تعیین شود. سهام شرکت­‌های سیمانی نیز قابلیت تحلیل پذیری بیشتری در بورس می‌گیرند. علاوه بر این‌ها محصولات شرکت­‌ها به دلیل قرار گرفتن در فضای رقابتی، با افزایش کیفیت مواجه خواهد شد. کارخانه‌های سیمان مجبور به کاهش هزینه‌های تولید خواهند شد.

سیمان، فولاد و آلومینیوم در صدر معاملات هفتگی تالار صنعتی بورس کالااختصاص 55میلیون تومان به واحدهای مسکونی زلزله زده قوچان/ سیمان رایگان به زلزله زدگان تعلق می‌گیردقیمت 45 هزار تومانی سیمان در بازار/ وعده سیمان 25 هزار تومانی محقق نشد

رسول اسکندری معاون امور معادن و صنایع معدنی اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه صادره از وزارت صمت، هرگونه عرضه سیمان خارج از بورس توسط واحدهای تولیدی سیمان ممنوع است.

وی افزود: متقاضیان، اعم از واحدهای تولیدی و صنفی سیمان بر، پروژه‌های عمرانی و انبوه‌سازان و عاملان فروش سیمان و مصالح فروشان باید نسبت به ثبت‌نام در بورس کالا و اخذ کد بورسی، اقدام کنند.

بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه اظهار داشت: از خرداد ماه خرید و عرضه سیمان در بورس کالا انجام شد و از تمام ظرفیت 35 کارگزاری استان برای این کار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طی یک هفته کاری صدور کد بورسی کالا انجام می‌شود عنوان کرد: خرید سیمان در بورس کالا محدودیت حداقل 10 تن را دارد اما گاهی محدودیت‌هایی نیز از سوی کارگزاری‌ها اعمال می‌شود.

بهمن گفت: افراد بدون توجه به اینکه کد بورسی را از کدام کارگزاری دریافت کرده‌اند می‌توانند به سایر کارگزاری‌های بدون محدودیت مراجعه و خرید کنند.

انتهای پیام/832/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن سیمان انجمن سیمان سیمان در بورس کالا عرضه سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟

در گزارشی از آزاد شدن واردات جت شخصی به کشور به‌شدت انتقاد شده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

وقتی از «جت شخصی» صحبت می‌کنیم؛ مشخص است که درباره چه چیزی حرف می‌زنیم. یک هواپیما با گنجایش ۷ تا ۱۰ نفر که فقط عده‌ای خاص قدرت اجاره یا خرید آن را دارند؛ بنابراین کسی مخالف دسته‌بندی این کالا در رده لاکچری‌ها نیست. اما کاربران شبکه‌های اجتماعی سؤال می‌کنند که چرا در شرایط تنگنای ارزی موجود که بسیاری از کالا‌ها در رده «لوکس» دسته‌بندی شده و واردات آن ممنوع است؛ برای قشر خاصی که قدرت خرید همه‌چیز را دارند، خرید و فروش جت شخصی آزاد شده تا به زندگی لوکس خود چهره تازه‌ای بدهند و از یکنواختی در بیایند؟ این دسته از کاربران، به شرایط واردات آیفون ۱۴ که سال‌هاست واردات آن ممنوع است اشاره می‌کنند.

یا به واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که به عنوان کالای لوکس، انجام این کار منوط به صادرات کالای دیگری شده. یا واردات خودرو که دو سال است به دلایل مختلف انجام نمی‌شود یا فرایند کندی دارد. یا واردات لوازم خانگی که به بهانه حمایت از تولید داخلی ممنوع شده است. این دسته‌بندی تا چندین مورد دیگر ادامه دارد و افکار عمومی می‌پرسد چرا این دوگانگی رفتاری در واردات و خرید و فروش کالا دیده می‌شود؟ و چرا رانت خاصی برای قشر پولدار جامعه فراهم شده است؟

مثلا چطور می‌شود که آیفون ۱۴ به دلیل لوکس بودن رجیستر نمی‌شود، اما به از «ما بهتران» اجازه رجیستر جت شخصی می‌دهند؟ چرا مردم اجازه رانندگی با خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به بالا را ندارند (چون اصولا آنقدر گران و نایاب است که دسترسی عموم به آن راحت نیست)، اما ثروتمندان مجوز خرید جت شخصی را پیدا می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی