Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:27:56 GMT

آتش در منطقه سیاخ دارنگون شعله ور شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۰۳۲۰

آتش در منطقه سیاخ دارنگون شعله ور شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهران نامداری فعال عشایری در استان فارس به رسانه‌ها اعلام کرد که از ساعاتی پیش شاهد وقوع آتش سوزی در محدوده‌ای از منابع طبیعی "کوه دلو" حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در منطقه محافظت شده ماله گاله بودیم.

او افزود: از حوالی ساعت ۱۶ امروز، بخشی از ارتفاعات کوه دلو، در منطقه حفاظت شده ماله گاله حد فاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی، شاهد آتش سوزی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال بار‌ها مردم این منطقه شاهد وقوع حریق بوده‌اند، گفت: این منطقه بکر جنگلی در خود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری و درختان کهنسال را جای داده است.

نامداری خاطرنشان کرد که نقطه وقوع حریق بسیار مرتفع و دسترسی به آن نیازمند امکانات و ساعت‌ها کوهنوردی است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: به علت محل وقوع حریق و وزش باد تند و پوشش نسبتا متراکم گیاهی منطقه آتش سوزی در حال گسترش است.

نامداری افزود: با وجود حضور بخشدار سیاخ دارنگون، نیرو‌های منابع طبیعی و برخی اهالی و شوراها، از آنجا که محل حریق بسیار وسعت یافته به نیرو‌های بیشتر جهت اطفا حریق نیاز است.

به گفته این فعال محیط زیست و کنشگر اجتماعی اهالی از سازمان‌های مردم نهاد، دلسوزان محیط زیست، نیرو‌های نظامی و دستگاه‌های مرتبط طلب همکاری دارند.

مهار حریق در این منطقه مرتفع نیازمند تامین سریع امکاناتی برای انتقال نیرو‌ها و امکانات اطفائی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل منطقه سیاخ دارنگون سیاخ دارنگون نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

در بارش‌های اخیر در استان کرمان شاهد وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد بودیم به طوری که ارتفاع سیلاب‌ها از کف روخانه به ۸ متر می‌رسید. - اخبار استانها -

محسن محمدی بخشدار شهداد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه از ساعت 2 روز گذشته بارش باران در بخش شهداد آغاز شد، اظهار داشت: بر اثر این بارش‌ها جاری شدن سیل را در روستای پشوئیه داشتیم.

وی با بیان اینکه دو تیم ارزیاب از هلال احمر و بسیج به این منطقه اعزام شدند، گفت: سیل 8 متر از کف رودخانه ارتفاع داشت و تردد و عبور و مرور به هیچ عنوان امکان‌پذیر نبود.

بخشدار شهداد با اشاره به اینکه تا ساعت 3 بامداد امروز صبر کردیم تا سیلاب‌ها تا اندازه‌ای فروکش کردند، افزود: آب منطقه قطع شده بود و با توجه به احتمال بارش‌های مجدد و وقوع دوباره سیل یک تانکر 20 هزار لیتری به منطقه اعزام شد.

بخشدار شهداد با بیان اینکه برق منطقه هم قطع شده بود، ادامه داد: با تلاش کارکنان شرکت برق همان شب گذشته برق روستای پشوئیه وصل شد.

وی با اشاره به صدور هشدار وقوع سیل از طرف استانداری کرمان، گفت: ماشین‌آلات سنگین عمرانی ما از قبل در روستاهایی که پیش‌بینی سیل شده بود مستقر شده بودند و زمانی که سیل می‌خواست وارد روستا شود همین ماشین‌آلات از ورود سیل به پشوئیه جلوگیری کردند.

محمدی با بیان اینکه بخشی از سیل به مزارع کشاورزی روستا وارد شده و به محصولات کشاورزی خساراتی وارد شده است، افزود: خوشبختانه در این سیل خسارت جانی نداشتیم و عصر امروز هم به همت سپاه ثارالله استان کرمان 50 بسته معیشتی و هزار بطری آب معدنی بین 50 خانوار ساکن روستای پشوئیه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ساعت 20 دیشب خانمی با ما تماس گرفت که در مسیر کشیت به سمت پشوئیه گرفتار سیل شدند و در محاصره سیلاب قرار دارند، گفت: بلافاصله ماشین‌آلات ما برای کمک به منطقه اعزام شدند و دو خانواده با دو دستگاه ماشین را نجات داده و به آنها اسکان موقت دادیم، راه را هم به صورت موقت ترمیم کردیم.

بخشدار شهداد با بیان اینکه روستاهای سیرچ، ابراهیم آباد، امیرآباد، پشوئیه، جهر و شهرهای اندوهجرد و شهداد همیشه مشکل وقوع سیل را داشتیم و به همین دلیل آمادگی لازم برای پیشگیری از سیل را در این مناطق داشتیم، ادامه داد: تا کنون خسارت جانی نداشتیم و سیل به هیچ خانه‌ای وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروز هم در روستای جهر وقوع سیل را داشتیم و از شب قبل به مردم، دامداران و همه دهیاران اطلاع‌رسانی شد بود و مردم آمادگی قبلی داشتند، گفت: جاده روستاهای پشوئیه و جهر هم که مسدود شده بودند، خوشبختانه هر دو بازگشایی شدند.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • (ویدئو) اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل
  • دستاوردسازی خیالی
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی