Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق تاکید کرد که بغداد بیش از هر زمان دیگر به رفع اختلافات میان کشورهای منطقه خوش بین است

برهم صالح که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: منطقه ما نیاز به گفت‌وگو دارد. ما همسایه هم هستیم و باید علیرغم اختلافات به جای بیگانه بودن با یکدیگر، وارد گفت‌وگو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به پشت سر گذاشتن بحران‌ها و اختلافات در منطقه خوشبین هستیم.

صالح ادامه داد: منطقه با مشکلات عمده‌ای روبرو است، در حالی که ما بر تروریسم و ​​افراط گرایی تمرکز می‌کنیم، باید به چالش‌های آینده مربوط به وضعیت اقتصادی پی ببریم.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: این منطقه نیاز مبرم به همکاری و برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه و همکاری اقتصادی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و تلاش برای برآوردن خواسته‌های مردم برای تامین شغل، آموزش با کیفیت و مراقبت‌های بهداشتی بهتر دارد  و شما نمی‌توانید منتظر بمانید تا دیگران این مسئله را برای ما حل کنند، ما باید خودمان روی آن کار کنیم.

وی افزود: عراق عرصه درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی با پول و جان عراقی‌ها بود و این وضعیت باید پایان یابد.

صالح تاکید کرد: عراق امن و با ثبات با حاکمیت کامل می‌تواند عرصه‌ای برای همگرایی منافع اقتصادی، زیرساخت‌ها، راه آهن و خطوط لوله انتقال گاز و نفت بین بازیگران منطقه از ایران، ترکیه و اعراب باشد.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با سی ان ان گفت: درسی که پس از وقایع افغانستان و ۲۰ سال حضور آمریکایی‌ها در این کشور به دست آمد، این است که هر چقدر حمایت بین المللی وجود داشته باشد، بدون حمایت از حکومتی خوب، هیچ موفقیت و رستگاری وجود نخواهد داشت.

او افزود: فساد مانعی بر سر راه حکومتداری خوب، امنیت و ثبات است و حکمرانی خوب باید در قلب هرگونه حمایت بین المللی در هر منطقه‌ای از جهان باشد.

صالح تاکید کرد: آنچه در افغانستان اتفاق افتاد ترس از رشد گروه‌های تروریستی و داعش را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت وگو رئیس جمهور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد