Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کارگر گفت: پیش از اینکه برای بازگشایی موزه‌ها اقدام شود برای همه کارکنان موزه‌ها دعوت نامه صادر شده بود تا برای دریافت واکسن اقدام کنند. درواقع ما رایزنی‌ها برای دادن سهمیه واکسن به کارکنان موزه‌ها را از خیلی وقت پیش شروع کرده بودیم، اما نوبتی که برای دریافت واکسن کارکنان ما در نظر گرفته شده مقطع کنونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص امکان شیوع ویروس کرونا در شرایط فعالیت دوباره موزه‌ها و نگرانی شهروندان برای مراجعه و بازدید از این فضا‌ها به میزان گفت: این یک امر طبیعی است که مردم نسبت موزه‌ها حساسیت داشته باشند. چون شهروندان ما تمایل دارند تا موزه‌های ما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند تا امکان بهره مندی از آن‌ها فراهم باشد. هرچند که در طول این دورانی که موزه‌ها تعطیل بوده و مردم امکان بازدید از این فضا‌ها را نداشته اند پژوهشگران و محققان از این امکان برخوردار بودند تا به موزه‌ها مراجعه کنند و به نیازهایشان پاسخ داده شود. اما باید این نکته را به یاد داشته باشیم که موزه‌ها یکی از ارکان فرهنگی جامعه ما هستند و در هر جامعه‌ای نسبت به آن‌ها حساسیت وجود دارد. اما درحال حاضر که موزه‌ها بازگشایی شده اند و امکان بازدید عمومی برای مردم مهیا شده این امر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی درخصوص چرایی حساسیت مسوولان بهداشتی کشور و مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به فعالیت موزه‌ها گفت: به هرحال موزه‌ها جزو مکان‌هایی هستند که در آن‌ها تجمع شکل می‌گیرد. البته درحال حاضر مسوولان بهداشتی کشور با گشایش مجدد موزه‌ها موافقت کرده اند و بنا به تصمیمی که در این خصوص اتخاذ شده حرفه موزه داری از مشاغل گروه سه به مشاغل گروه دو انتقال پیدا کرده است؛ بنابراین من تصوری از وجود حساسیت نسبت به موزه‌ها ندارم و چنین چیزی را در نوع برخورد‌های مسوولان بهداشتی نمی‌بینم. اما به هرحال امروز و در شرایط شیوع بیماری کرونا نسبت به همه چیز حساسیت‌هایی وجود دارد و این مساله‌ای طبیعی است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا برآوردی از میزان شیوع کرونا در موزه‌ها وجود دارد اظهار داشت: در مورد شمار مبتلا شدگان به کرونا در موزه‌ها ما هیچ برآوردی نداریم. چون به هرحال ما برای دستیابی به اینکه چه درصدی در موزه‌ها به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند دستگاه کروناسنج که نداریم.   بیشتر بخوانید: همکاری میراث فرهنگی با شهرداری در پروژه‌های مرمتی

وی در پاسخ به اینکه چرا طی این مدت با ستاد کرونا رایزنی نشده تا کارکنان موزه‌ها اعم از موزه‌داران، راهنما‌ها و نگهبانان، کارگران و کارشناسان محوطه‌های تاریخی و نیرو‌های یگان ویژه حفاظت در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند گفت: امروز کارکنان موزه‌ها هم در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته اند و همه آن‌ها از سهمیه واکسن برخوردار شده اند. ما به همه کارکنان موزه‌ها اعلام کرده ایم که برای دریافت واکسن به مراکز تعیین شده مراجعه کنند. این مساله البته مربوط به چند هفته گذشته است. پیش از اینکه برای بازگشایی موزه‌ها اقدام شود برای همه کارکنان موزه‌ها دعوت نامه صادر شده بود تا برای دریافت واکسن اقدام کنند. درواقع ما رایزنی‌ها برای دادن سهمیه واکسن به کارکنان موزه‌ها را از خیلی وقت پیش شروع کرده بودیم، اما نوبتی که برای دریافت واکسن کارکنان ما در نظر گرفته شده مقطع کنونی بوده است.

کارگر درخصوص اینکه در بسیاری از کشور‌ها کارکنان موزه‌ها جزو اولویت واکسیناسیون بوده اند، اما در کشور ما کم کاری مسوولان میراث فرهنگی باعث شده تا کارکنان موزه‌ها دیده نشوند گفت: من اطلاعی از وضع واکسیناسیون کارکنان موزه‌ها در دیگر کشور‌ها ندارم. اما اینطور هم نیست که در کشور ما نسبت به وضع کارکنان موزه‌ها بی توجهی شده باشد. تا پیش از این به خاطر همین مساله رعایت ضرورت‌های بهداشتی و جلوگیری از ابتلا به کرونا موزه‌ها تعطیل بوده و حالا تصمیم برای بازگشایی موزه‌ها به اجرا درآمده است. درحال حاضر هم از قبل از بازگشایی موزه‌ها امکان دریافت واکسن برای همه موزه داران کشورمان فراهم شده بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در اولویت نبودن موزه داران برای دریافت واکسن عامل تعطیلی موزه‌ها شده گفت: چنین تصوری نمی‌تواند درست باشد. چون این مساله تابع قرمز یا نارنجی شدن وضعیت شهر‌های ماست. اگر همه ما و کارکنان موزه‌ها هم واکسن را دریافت می‌کردیم، اما شهر‌های ما همچنان در وضعیت قرمز باقی می‌ماندند امکان بازگشایی موزه‌ها فراهم نمی‌شد. درواقع باید شهر‌های ما از وضعیت قرمز خارج می‌شدند و به وضعیت نارنجی در می‌آمدند تا موزه‌ها هم امکان فعالیت پیدا کنند. نکته اینجاست که در حالت قرمز بودن وضعیت شهر‌ها امکانی برای فعالیت موزه‌ها وجود ندارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: محمدرضا کارگر موزه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدرضا کارگر موزه برای دریافت واکسن بازگشایی موزه ها کارکنان موزه ها میراث فرهنگی موزه ها موزه ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نارضایتی کارکنان منچستریونایتد از رویکرد رتکلیف در حذف امتیاز آن‌ها
  • شمش خم کن چیست؟
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا