Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورزش‌های دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به علت گستردگی در تمامی زمینه‌ها مانند: تربیت بدنی و ورزش توانسته از همه پتانسیل‌های کشور استفاده کند.

او افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزش عالی کشور، ورزش عمومی و همگانی را در تمامی واحد‌ها و مراکز خود در سراسر کشور ارتقا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی تصریح کرد: ارتقای ورزش‌های قهرمانی را در دستور کار قرار داریم و گفتنی است توفیقات بسیار خوبی را در سطح استان‌ها و ملی و بین المللی کسب کرده ایم، به عنوان مثال آخرین رویداد کسب مدال نقره از سوی یکی از دانشجویان شهرستانی دانشگاه پیام نور در المپیک ۲۰۲۰ بود که بسیار مایه افتخار است.

گفتنی است که ورزش از جایگاه مهمی در سطح بین الملل برخوردار است و به عنوان عنصری که موجب ایجاد انگیزه، نشاط و سلامتی می‌شود، همواره مورد توجه بوده است.

ورزش دانشگاهی در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است و امروزه جایگاه خود را به درستی پیدا کرده است، نقطه قوت در ورزش دانشگاهی توجه جدی به ورزش بانوان است به طوری که سهم بانوان و آقایان در ۶ رشته یونیورسیاد دانشجویی یکسان است.
یونیورسیاد دانشجویی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و بعد از بازی‌های المپیک معتبرترین ورزش به شمار می‌رود.

جایگاه ورزش در جوامع انسانی

ورزش جایگاه ویژه‌ای در مناسبات و حیات اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی و سیاسی جوامع انسانی دارد. ورزش به علت سهم و نقشی که در مناسبات اجتماعی دارد، تعیین کننده بسیار مهمی برای هویت بخشی و روند نقش آفرینی جامعه بشری است؛ نقش آفرینی مکاتبه‌ای برای کسب هویت.

این نقش آفرینی در یک مجموعه و جمع فرهیخته طبیعتاً اثرگذاری زیادی را در دانشگاه و محیط پیرامون خود می‌گذارد.

ورزش در فضا‌ی علمی و دانشگاهی به ویژه در سطح بین الملل جایگاه خاصی دارد؛ وقتی صحبت از دیپلماسی در عرصه‌های مختلف علمی، بین المللی و سیاسی می‌شود، در می‌یابیم که ورزش نقش بسیار کلیدی دارد.

ورزش از گذشته‌های تاریخی نقش زیادی را در جوامع بشری داشته است. آموزه‌های برآمده از فرهنگ دینی و فرهنگ ملی ما گواه بر اهتمام به ورزش می‌دهند، چرا که شرط کلیدی برای سلامتی، شور و نشاط و رونق بخشی به اجتماعات مختلف همان ورزش است، بنابراین هرچه جوامع در مسیر توسعه و پیشرفت باشند، توجه آن‌ها به عنصر ورزش بیشتر است.

بیشتر بخوانید

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور می‌یابند واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر آغاز شد آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها در سطح کشور ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد دانشجویان، برای اطلاع از نوع آموزش در ایام کرونا با دانشگاه خود تماس بگیرند

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور ورزش تربیت بدنی دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه