Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@21:56:19 GMT

توصیه محمدرضا باهنر به رئیسی از زبان خودش

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۰۸۵۵

توصیه محمدرضا باهنر به رئیسی از زبان خودش

به گزارش جماران؛ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت آقای رئیسی دولت خوش‌رزقی است و برخی از اقدامات اخیر که امیدبخش بوده سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.

محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: دولت آقای رییسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته که سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضا عضویت در سازمان شانگ‌های که البته برخی از زحمات آن را دولت های قبلی کشیده بودند جزو این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت آقای رئیسی دولت خوش رزقی است

 

وی افزود: این اقدامات مثبت نشان داد دولت آقای رئیسی دولت خوش رزقی است و برخی از این اقدامات امید بخش سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در نشست سالیانه سازمان ملل، تصریح کرد: سخنان آقای رئیسی قاطع قوی مستدل و قاطعانه بود. بنده اوایل پیروزی جناب آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری طی جلسه ای به ایشان و آقای مخبر عرض کردم که مراقب باشید به دلیل مشغول شدن به مسائل روزمره، از استراتژی ها و برنامه های عمیق غافل نشوید بنابراین حتما باید کارکرده های تخصصی برای نظر دادن در خصوص اصلاحات ساختاری و اساسی  تشکیل شود.

باهنر با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهدیم  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه می شود، تاکید کرد: من به آقای قالیباف گفتم که در مجلس ۲ کار را انجام ندهید  و آنان اینکه هزینه های دولت را افزایش نداده و دولت را بزرگتر نکنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که ۲۵ درصد به هزینه های دولت اضافه شده و با مطرح کردن مسائل متعدد دولت نیز بزرگ و بزرگتر می شود.

وی با بیان اینکه عموما ساختار بوروکراسی کشور بسیار سنگین است، تصریح کرد: به آقای رئیسی هم گفتم هر وزیری که مسئول می کنید بگوئید پول نداریم اگر می توانی خلق ثروت کنید بسم الله وگرنه کاری پیش نمی رود.

باهنر به اشاره به برخی ادعاها در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی از شعارها در مناظرات تلویزیونی دقیق نبود مثلا اینکه گفته شد پول را از پولدارها میگیریم و به فقرا می دهیم از این‌جمله موارد است. فردی در تاکسی می گفت که اگر جلوی نجومی بگیران را بگیریم مشکل مملکت حل می شود من همانجا برای او محاسبه کردم که علی رغم همه تلاش های سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ...باز تعداد نجومی بگیران کشور ۲۵۰ نفر باشد و هر کدام ۵ میلیارد هم بیشتر در سال گرفته باشند کل مبلغ کمی بیشتر از هزار میلیارد تومان می شود یعنی یک هزارم بودجه کل کشور.

 

در کشور ما تولید از مصرف کمتر است 

 

وی با بیان اینکه در کشور ما تولید از مصرف کمتر است و این خود گرانی و کمبود ایجاد می کند، افزود: در بخش کشاورزی هم باید اولویت کشور در دستور کار قرار بگیرد. بسیاری از کشت‌ها در کشور ما تولید مزیت منفی است یعنی خوراک گران‌تر از محصول است بنابراین باید الگوی کشت اصلاح شود و یارانه به بخش کشاورزی بر مبنای آمایش سرزمینی یعنی نقشه راه باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: سفرهای آقای رئیسی به استان‌ها کار خوبی است اما فقط کار این نیست. سفرهای استانی بر روی رشد سرمایه انسانی تاثیر دارد اما باید وعده‌ها محقق شود و بسیاری از مشکلات نیز از این مسیرها قابل حل شدن نیست.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سید ابراهیم رئیسی محمدرضا باهنر دولت سیزدهم دولت رئیسی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین آقای رئیسی دولت آقای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار مردمی با شهروندان شاهرود در استادیوم این شهر در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، تاکید کرد: امروز همه جهان اسلام و جهان بشریت بر حقانیت موضع جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با رژیم ستمگر صهیونیستی واقف شده است.

وی افزود: امروز عالم متوجه سخنی شده است که شهیدان در وصیتنامه‌های‌شان آن را فریاد زدند. سخن شهدای ما دفاع از راه خدا، استقلال و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض است.

رییس‌جمهور با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی گمان کردند می‌توانند کرامت ما را خدشه‌دار کنند و به کنسولگری ما که خاک کشورمان محسوب می‌شود، حمله کردند. اما وقتی دست به جنایت زدند باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آن‌ها را تنبیه کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: از زبان شما ملت و نیروهای مسلح و مقتدرمان و همه آحاد این کشور می‌گویم، اگر رژیم صهیونیستی باز هم اشتباه کند و بخواهد برای بار دیگر کوچکترین تعرضی به خاک مقدس جمهوری اسلامی کند بداند چنان پاسخی داده خواهد شد که او و حامیانش پشیمان می‌شوند.
 
وی با بیان این‌که دوران زورگویی تمام شده است، تصریح کرد: من در مذاکره با برخی از کشورهای غربی، چه حضوری و چه تلفنی، گفته‌ام «مبادا با زبان زور با ما و ملت ما سخن بگویید» ملت ما دارای عقلانیت، تدبیر، منطق و سخن است.

وی تاکید کرد: اگر اهل سخن و مذاکره هستید، ما میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد. اما اگر بخواهید با زبان زور و قلدری با ملت ایران سخن بگویید بدانید کارتان پیش نخواهد رفت و ملت بزرگ ایران و دولتمردان با قدرت در مقابل شما خواهند ایستاد.

رییس‌ دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و برجام سه روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند. ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه امروز به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه دشمنی‌هایی که با ملت ایران انجام می‌شود به دلیل مواضع به حق این نظام و اهداف بلندی است که این نظام دارد، یادآور شد: همه اینها به دلیل ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل استکبار جهانی است. ملت بزرگ ایران به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب و امام(ره) از آرمان فلسطین و آزادی قدس حمایت می‌کنند. مردم ۴۵ سال است که دفاع از فلسطین را فریاد می‌زنند.

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • دیدار رئیس‌جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان
  • دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟