Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایتالیا لوئیجی دی مایو گفته است که حکومت طالبان در افغانستان قابل شناسایی نیست و از کشورهای جهان خواسته از سقوط مالی افغانستان که منجر به مهاجرت دسته جمعی افغان‌ها می‌شود جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ایتالیا ریاست دوره ای گروه ۲۰ را بر عهده دارد و به دنبال میزبانی اجلاس ویژه ای در مورد افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی مایو که هفته گذشته در نیویورک جلسه وزیران خارجه گروه ۲۰ را اداره کرد، گفت: به دلیل حضور ۱۷ تروریست در میان وزرا و ادامه نقض حقوق بشر زنان و دختران در افغانستان ، به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان غیرممکن است.

وی افزود: اما مردم افغانستان باید حمایت مالی را که پس از به دست گرفتن قدرت طالبان در ماه گذشته متوقف شده بود، دریافت کنند.

وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: "آنها(طالبان) نمی‌توانند پس از مدتی حقوق‌ها را بپردازند . ما به وضوح باید تلاش کنیم تا از سقوط افغانستان از داخل و جریان بی رویه مهاجرت جلوگیری کنیم که می تواند اوضاع کشورهای همسایه را بی ثبات کند."

وی گفت: "راه‌هایی برای اطمینان از حمایت مالی بدون ارائه پول به طالبان وجود دارد. ما همچنین قبول داریم که بخشی از کمک‌های بشردوستانه باید به حمایت از زنان و دختران افغان اختصاص یابد."

دی مایو تاکید کرد که کشورهای گروه ۲۰ با همسایگان افغانستان متعهد شده‌اند تا با تروریسم مبارزه کرده و از حقوق بشر دفاع کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ ملاقات رهبران گروه ۲۰ برای بحث در مورد افغانستان را تعیین کرده یا خیر گفت که این نشست در هفته های آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان ایتالیا گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند