Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل‌ها، بی‌توجهی شود، گفت: فعلا استفاده از ماسک، توجه به ادامه محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم ادامه محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در حین روند واکسیناسیون عمومی در کشور گفت: واکسیناسیون به معنی دریافت واکسن در یک نوبت نیست، واکسیناسیون حداقل در دو نوبت انجام می شود، یعنی فرد واکسینه شده باید دو نوبت واکسن دریافت کرده باشد حتی گاها ممکن است بعد از گذشت چند ماه دوز یادآور نیز تزریق شود، به هر شکل واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری ها و عدم حضور در تجمع ها بی توجهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: البته قرار است سامانه ای تعریف شود تا برخی خدمات بر اساس معیار واکسینه شدن افراد ارائه شود، یعنی محدودیت ها یرای افراد واکسینه شده رفع و ارائه خدمات به آن ها تسهیل شود، برای مثال سفرهای هوایی، دریایی و زمینی افراد واکسینه شده بدون مانع انجام شود، یا اینکه ورود و خروج افراد به و از کشور مشروط به ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: با توجه به این سامانه بسیاری از موارد همچون کسب و کار افراد و سفرها رونق می گیرد، یعنی قرار است به وسیله یک سامانه برای افراد واکسینه شده یکسری تسهیلات در نظر گرفته شود.

شهریاری در پایان تاکید کرد: فعلا استفاده از ماسک، توجه به ادامه محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است، باید توجه کنیم که دریافت یک دوز واکسن به منزله واکسینه شدن نیست و افراد باید دو دوز واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم کرونا در ایران پروتکل های بهداشتی كميسيون بهداشت و درمان مجلس استانی سیاسی رعایت پروتکل ها واکسینه شده محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز