Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خـون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امار شش ماه اهدای خون در تهران اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری تعداد ۱۹۷هزار و ۵۱۲ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده که ۱۵۹هزار و ۹۸٠ نفر موفق به اهدای خون سالم خود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و مردم خیر باید حضوری بیشتر در زمینه اهدای خون داشته باشند. در حال حاضر با توجه به کاهش آمار کرونا و انجام واکسیناسیون تعداد عمل‌های جراحی افزایش پیدا کرده و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز در تهران زیاد شده است.

مهدی زاده بیان کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد ۷۹ هزار و ۶٠۴ نفر از اهدا کنندکان خون جز افراد مستمر هستند و۵۴هزار و ۴۵۹ نفر نیز جز افراد باسابقه در زمینه اهدای خون در سطح استان تهران هستند.

او گفت: بانوان استان تهران باید حضوری بیشتر در امر اهدای خون داشته باشند. در شش ماه اول سال جاری تعداد شش هزار و ۳٠۱نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون سالم خود کرده اند، که این آمار پایین‌تر از نرم جهانی است و انتقال خون تمهیدات ویژه‌ای برای حضور چشمگیر بانوان در زمینه اهدای خون اندیشیده است. در شش ماه اول امسال تعداد ۲۵ هزار و ۹۱۷نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند.

بیشتر بخوانید:

فواید بی نظیر اهدای خون برای سلامتی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون شش ماه اول استان تهران انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

با توجه به نیاز استان کرمان به گروه‌های خونی مختلف اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استان کرمان با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی مصرف خون بالایی دارد و مردم کرمان همواره با حضور خودشان در مراکز انتقال خون استان کمک کردند تا با تامین ذخیره خون، جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان باشند.

صبح امروز فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در گروه‌های خونی مختلف با حضور در مرکز انتقال خون کرمان بخشی از خون خود را به نیازمند اهدا کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی روزانه در سراسر استان کرمان به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که خون مصرفی و مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان باید تأمین و جبران شود.

به گفته ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیشترین مصرف گروه‌های خونی ا‌ستان کرمان در گروه خونی O و A مثبت و بیشترین نیاز استان به دو گروه خونی O و A منفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد، گفت: مردم استان کرمان تا کنون همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده مردم ما همیشه پای کار بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان