Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سوسیال دموکرات‌های چپ میانه در انتخابات سراسری روز گذشته در آلمان توانستند بیشترین آرا را در رقابت با حزب راست میانه به رهبری آنگلا مرکل به دست بیاورند.

بر این اساس، اولاف شولتز، نامزد حزب سوسیال دموکرات و معاون صدراعظم آلمان در این باره گفت: نتیجه این انتخابات نشان می‌دهد که ما در حال تشکیل یک دولت خوب و عملگرا برای آلمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات انتخاباتی در نخستین ساعات امروز اعلام کردند: بررسی نتیجه شمارش آرا در ۲۹۹ حوزه انتخاباتی نشان می‌دهد که سوسیال دموکرات‌ها توانستند ۲۵.۹ درصد آرا را به دست آورند در حالی که راست گرا‌ها ۲۴.۱ درصد آرا را کسب کردند. تا به حال هیچ حزبی در آلمان کمتر از ۳۱ درصد آرا را در انتخابات به دست نیاورده بود.

در این انتخابات همچنین حزب سبز آلمان ۱۴.۸ درصد آرا و نیز دموکرات‌های طرفدار تجارت آزاد ۱۱.۵ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. به گفته منابع خبری، بیش از ۷۵ درصد آلمانی‌ها در این انتخابات به حزب آنگلا مرکل رای نداده اند.

اتحادیه اروپا هم پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات آلمان عنوان کرد در مورد تشکیل دولت در این کشور با تمام احزاب کوچکتر تماس می‌گیرد. آنگلا مرکل نیز تا زمان سوگند جانشین خود در سمت سرپرستی باقی خواهد ماند.

آرمین لاشچت، فرماندار ایالت نوردراین وستفالن گفت: این بدترین نتیجه انتخابات از سال ۱۹۴۹ تا به امروز است. در آن سال حزب حاکم با ۳۱ درصد آرا پیروز رقابت‌ها شد. ما برای تشکیل دولت تحت رهبری اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم. کشور ما به یک ائتلاف برای آینده‌ای روشن نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات آلمان انگلا مرکل حزب راستگرا چپ میانه سوسیال دموکرات درصد آرا دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| محسن مسلمان داغ دل استقلالی ها را تازه کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محسن مسلمان ستاره سابق پرسپولیس به مناسبت سالروز دربی ۸۲ تصویری را در فضای مجازی منتشر کرد و به نوعی برای استقلالی‌ها کری‌ خواند. پرسپولیس در دربی ۸۲ با هدایت برانکو ایوانکوویچ در مقابل استقلال با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید تا سرخ‌پوشان پایتخت به یکی از تاریخی‌ترین پیروزی‌های خود در دربی‌ها رسید. اکنون محسن مسلمان با ۴ قلب قرمز و ۲ قلب آبی زیر تصویر خودش به نتیجه دربی ۸۲ واکنش نشان داد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895611

دیگر خبرها

  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • عکس| محسن مسلمان داغ دل استقلالی ها را تازه کرد
  • میرزازاده بر سکوی طلایی آسیا
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پیروزی بلندقامتان فولاد هرمزگان مقابل مس رفسنجان
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • یخچالی، ستاره گلادیاتورها در پیروزی سخت
  • دو پیروزی تیم‌های ایران در روز دوم