Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبید رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احکام جداگانه خانم فاطمه رادمنش و آقایان شهرام کرمی، سیروس همتی، حمید مرادویسی و سوران حسینی را به عنوان داوران مرحله انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان منصوب کرد.

وی اضافه کرد: تیم بازبین طبق جدول زمان بندی جشنواره، امور مربوط به بررسی ۱۹۷ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره را انجام داده و از بین آثار دریافتی، نمایش‌های منتخب را برای حضور در بخش‎‌های نهایی جشنواره اعم از آزاد، آیینی سنتی، کودک، دیگرگونه‌های اجرایی و بخش ویژه را اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان به عنوان رییس اجرایی و عبدالرحمان هوشیاری دبیر اجرایی این دوره از جشنواره معرفی شدند.

وی اضافه کرد: موضوع آثار پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان آزاد است و در پنج بخش مسابقه تئاتر خیابانی ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر کودک و نوجوان و مهمان برگزار خواهد شد.

رستمی گفت: این دوره از جشنواره از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره از جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار نخواهد شد.

شهرام کرمی
متولد سال ۱۳۵۱ در کرمانشاه است. تحصیلاتش علاوه بر گذراندن دوره‌هایی در حوزه‌ هنری، دریافت لیسانس (۱۳۷۵) و فوق‌لیسانس (۱۳۷۹) از دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است و نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) را در سال ۱۳۹۴، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

وی ۲۴ نمایش‌نامه‌ چاپ‌شده دارد و در ۲۲ پروژه‌ اجرایی اکثراً به‌عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت داشته و ۱۷ بار جایزه و تقدیر، دریافت کرده است و  علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف ایران و منجمله در کردستان عراق و افغانستان و داوری جشنواره‌ها و مسابقات متعدد و عضویت در شوراهای مختلف، مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیریت دفتر تئاتر خیابانی ، مدیریت تالار هنر، دبیر جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، دبیر جشنواره‌ تئاتر شهر، مدیریت پردیس تئاتر تهران (خاوران) را برعهده داشته است.
فاطمه رادمنش
بازیگر و کارگردان تئاتر. در سال ۱۳۶۲ در جیرفت به دنیا آمده و دانش آموخته رشته بازیگری تئاتر در مقطع کارشناسی بوده و یکی از بازیگران پرکار عرصه تئاتر است که تاکنون در چندین نمایش ایفای نقش یا کارگردانی کرده و موفقیت های زیادی را به دست آوره است. بازی های درخشان و خوب او در چندین نمایش باعث شده تا به عنوان بهترین بازیگر در چندین جشنواره اننخاب شده است.
سیروس همتی
متولد ۱۳ مرداد ۱۳۵۱در تهران و بازیگر، کارگردان ، نمایش‌نامه‌نویس و طراح صحنه است؛ تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم  بوده و تخصص او طراحی صحنه ، نویسندگی ، کارگردانی و بازیگری است.

بازی در بیش از ۳۰ نمایش و کارگردانی ۱۰ تئاتر و نگارش و چاپ ۸ نمایشنامه و تولید و اجرای چندین نمایش خیابانی از جمله فعالیت های نمایشی وی است. همچنین بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال مناسبتی ماه رمضان خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد. این بازیگر و کارگردان تئاتر سال‌ها پیش در «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا و «آشپزباشی» محمدرضا هنرمند بازی کرد و علاوه بر آن تجربه بازی در چند تله‌فیلم، سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی را دارد.
سیدسوران حسینی
شروع فعالیت‌های هنری جدی او  از سال ۱۳۸۲  است و  سابقه حضور در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی فجر در۶ دوره و بازیگری دوم ۱۳۸۲، حضور در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، حضور در جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی، حضور در جشنواره منطقه ای تئاتر محیط زیست۹۳ و شرکت در جشنواره های متعدد دیگر و  کسب عناوین نویسندگی و کارگردانی اول وبازیگری دوم ۱۳۹۱ ،کار برگزیده مخاطب جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در سال ۱۳۹۲، کسب نویسندگی دوم و کارگردانی سوم در جشنواره سراسری تئاتر محیط زیست۹۳. نویسندگی دوم و طراحی صحنه اول و کارگردانی سوم ۹۶ مریوان، کسب مقام اول در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی دربندیخوان اقلیم کردستان عراق با نمایش cm به کارگردانی و نویسندگی و کسب تندیس طلای جشنواره و کسب بهترین بازیگر مرد بعنوان نماینده ایران،حضور در جشنواره بین المللی تئاتر صحنه ای چه مچمال عراق با نمایش میژوو با موضوع انفال  از جمله فعالیت‌های این هنرمند نام آشنای تئاترخیابانی است.

 برگزاری ورکشاب در دانشگاه سفید عراق. کسب کارگردانی نویسندگی سوم ، موسیقی سوم ، طراح لباس سوم ، بازیگری دوم زن بازیگری سوم مرد و انتخاب نمایش سال به سال در جشنواره سراسری هرسین کرمانشاه و راهیابی به جشنواره ارس باران،کسب ۲ تندیس ویژه جشنواره از سوی دبیر و مدیرکل هنرهای نمایشی و جایزه ویژه شهیدان انفال به عنوان نماینده ایران، کسب افتخارات نویسندگی اول و موسیقی اول و طراحی لباس و فضا اول و تقدیر کارگردانی بازیگری اول با نمایش سانتیمتر به کارگردانی و نویسندگی در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان،حضور در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی کرکوک عراق با نمایش سانتیمتر و تقدیر ویژه از دیگر فعالیت های سورای حسینی است.
حـمـیـد مــرادویـسـی
مـتولد ۱۳۵۷ در شهرستان بیجار است و  در رشته و مقطع کاردانی هـــنرهای تجسمی ۱۳۷۸مرکز تربیت دبیر شهید دستغیب تهران،کارشناسی تئـاتر ؛ طــراحی صحــنه ۱۳۹۱، دانشگاه هـنر تهران ؛ دانشکده سیـنما تـیاتر و کارشناسی ارشد تئاتر ؛ کارگردانی ۱۳۹۶ دانشگاه تربیـت مـدرس ؛ دانشکده هـنر  تحصیل کرده است.

از جمله سوابق آمــوزشـی او کارمند رسمی آموزش و پرورش از ۱۳۷۶ تا کـنون، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج،مدرس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج و مدرس گروه تئاتر گروه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش از ۱۳۹۵ تا کـنون است.
برگزاری ورک شاپ کارگردانی و طراحی صحنه اردبیل، زنجان، مشهد، سنندج، سقز، دیواندره، بیجار، پاکدشت و... از ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ و دبـــیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  اردیبهشت ۱۳۹۱  تهران،
معاون مناطق چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ؛ اردیبهشت ۱۳۹٠ در تهران،دبـــیر جشنواره منطقه ای چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران اسفند ۱۳۸۹ در زنجان و دبـــیر کانون تیاتر دانشگاه هنر تهران ( از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹) از جمله فعالیت‌های این هنرمند کردستانی است.

بازبین بخش صحنه ای شانزدهمین جشنواره بین المللی تیاتر دانشگاهی ایران، بازبین و داور جشنواره های تیاتر استانی و منطقه ای، داور جشنواره تئاتر دفاع مقدس، داور بخش فیلمنامه جشنواره فیلم انجمن سینمای جوانان ایران ،داور جشنواره ی تئاتر دانش اموزی ،بازبین پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از دیگر فعالیت‌های اجرایی این هنرمند حوزه تئاتر کشور است.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان و اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی در راستای ارتقای تئاتر خیابانی ایران و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر با توجه ویژه به شرایط اجتماعی ناشی از همه‌گیری «ویروس کرونا» واولویت صیانت از سلامت هنرمندان، مخاطبان و برگزارکنندگان، پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان سراسر کشور و با شعار «تئاتر خیابانی، خیابان روشن همدلی» برگزار می‌کند.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی حضور در جشنواره بین المللی تئاتر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پانزدهمین جشنواره دانشگاهی ایران هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش یاخته به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه، ساعت نوزده و سی در تماشاخانه مهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش یاخته، نمایشی کمدی اجتماعی است که منتخب هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می‌باشد که روایت گر داستان زوج جوانی است که به تهران مهاجرت کرده و باید به روشی غیر معمول صاحب فرزند شوند، که در این بین ایمیلی از مدیر برنامه‌های لئوناردو دی‌کاپریو دریافت می‌کنند. او پیشنهاد داده است که ...

در این نمایش بازیگرانی (به ترتیب الفبا) همچون: تکتم اخجوانی، مرضیه آقاسی، رافق ایرجی، هدیه داوودوندی، آرزو شیخی و محمد محسن شفیعی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور هنری: یزدان کاظمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد نظیفی، دستیاران کارگردان: سید مجتبی حجازی، سیده نجمه چلنگر، امیرحسین ارقبایی، روابط عمومی: مریم حضرتی، مشاور رسانه ای: محمد جواد عبدی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: محبوبه سلطانی، موسیقی: امیر صادقین، طراح گریم: سمیه ارقبایی، طراح پوستر: سروش حیدری، طراح نور: صمد خانی، مدیر صحنه: امیر میرزائی، مدیر اجرایی: هانیه جعفری. علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی