Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی و آغاز بازگشت زائران حسینی از مرز مهران در روزهای آینده، مسئولان مربوط باید جهت فراهم شدن زیرساخت‌های بهداشتی‌، درمانی، حمل و نقل و غیره در مرز بین‌المللی مهران اقدام کنند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، براساس تصمیم ستاد ملی اربعین از روزهای آتی برگشت زائران حسینی از طریق مرزهای زمینی از جمله مرز بین‌المللی مهران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک جهت تردد زائران باید زیرساخت‌های لازم در این مرز بین‌المللی فراهم شود تا زائران حسینی جهت بازگشت به شهرهای مبدا با مشکل روبه‌رو نشوند.

احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته با بیان اینکه دو مرز زمینی شلمچه و مهران برای بازگشت زائران ایرانی در نظر گرفته شده است و وزارت راه و شهرسازی برای تامین ناوگان مورد نیاز هماهنگی‌های لازم را به عمل خواهد آورد اظهار داشت:تمهیدات مورد نیاز برای بازگشت زائران ایرانی از مرزهای زمینی انجام شده است.

اقدامات انجام شده در مرز مهران

مجید کاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت بازگشت زائران از مرز بین‌المللی مهران اندیشیده شده و اقدامات لازم در این‌ باره انجام‌ شده است.

فرماندار شهرستان مهران با بیان این‌که توزیع غذای گرم، آب‌ معدنی، استقرار خودرو جهت بازگشت زائران به شهرهای مبدا، استقرار درمانگاه سیار از جمله اقداماتی است که جهت بازگشت زائران در این مرز بین‌المللی انجام می‌شود.

کاکی ادامه داد: با توجه به این‌که آمار زائران امسال نسبت‌ به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته‌، مشکلی جهت تردد زائران حسینی وجود ندارد و زیرساخت‌های لازم جهت بازگشت زائران فراهم شده‌ است.

استقرار بیش از هزار خودرو در مرز مهران

نورالله دلخواه نیز در این‌ باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: همان گونه که از سوی ستاد مرکزی اربعین اعلام شده بود، مرزهای زمینی صرفاً برای برگشت مهیا است و در همین راستا برای جا‌به‌جایی زائران حدود 1200 دستگاه اتوبوس در مرز مهران مستقر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان ایلام در ادامه با بیان این‌ که کمبودی در مورد تامین خودرو و اتوبوس جهت بازگشت زائران در مرز بین‌المللی مهران وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا در تلاش هستیم که زائران حسینی کمترین توقف را در مرز مهران داشته باشند و سریعاً به شهرهای مبدا بازگشت داده شوند.

زائران اربعین به مرز مهران مراجعه نکنند/ عودت 958 مراجعه‌کننده در 48 ساعت گذشته هزینه بازگشت زمینی زائران اربعین 1.8 میلیون تومان است/ ورود زائران فقط از مرز مهران زائران اربعین به مرز مهران مراجعه نکنند/ عودت 3 هزار مراجعه‌کننده در 48 ساعت گذشته
نمونه‌گیری از افراد مشکوک

جمیل صادقی‌فر در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه با توجه به بازگشت زائران اربعین از مرز مهران به کشور، گیت‌های بیماریابی در ورودی مرز فعال شده است افزود: بر اساس نظام مراقبت، افرادی که وارد کشور می‌شوند غربالگری و از افراد مشکوک تست گرفته می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام ادامه داد: تلاش می‌شود افراد بیماری که وارد کشور می‌شوند به سرعت شناسایی و تحت کنترل باشند.

با توجه به شرایط حساس کنونی کرونا و هشدار مسئولان در زمینه جلوگیری از تجمعات باید مسئولان مربوط با ساماندهی و خدمات‌دهی به‌موقع و سریع از تجمع زائران در مرز بین‌المللی مهران جلوگیری کرده و از شیوع بیماری کرونا خودداری کنند.

از این‌ رو ضروری است نهادهای مربوط همکاری لازم جهت خدمات‌دهی سریع به زائران را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز بین المللی مهران جهت بازگشت زائران زائران اربعین زائران حسینی مرز مهران مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت

رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولان ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، وزارت کشور و وزارت صمت گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهرهای تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

در این جلسه همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشورها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسئولان ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولان، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

کد خبر 740016

دیگر خبرها

  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک گوشی
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • آغاز موج بازگشت سفرهای نوروزی
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه