Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان، تاجیکستان را به دخالت در امور داخلی افغانستان متهم کرده است.

وی روز گذشته (یک‌شنبه، ۴ مهر) در مصاحبه با شبکه‌ تلویزیونی الجزیره، به تاجیکستان نسبت به پیامدهای احتمالی دخالت در امور افغانستان هشدار داده است.

برادر گفته است: «تاجیکستان در امور ما دخالت می‌کند، برای هر اقدامی عکس‌العملی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این درحالی است که امام علی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان چند روز پیش در جریان سخنرانی‌ خود در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در دوشنبه، پیشنهاد ایجاد کمربند امنیتی در اطراف افغانستان را مطرح کرده بود.

رحمان گفته بود که کمربند امنیتی از گسترش احتمالی گروه‌های تروریستی جلوگیری می‌کند.

وی افزوده بود: «توجه ویژه‌ای به وضعیت داخل و اطراف افغانستان شد. فهرستی از اقدامات برای پاسخ به چالش‌های امنیتی کشورهای آسیای میانه ناشی از خطر تشدید احتمالی تهدید تروریستی تصویب شد.»

امام علی رحمان در هفتادوششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفته بود که تحولات اخیر در افغانستان منجر به بحران عمیق سیاسی، بشردوستانه و حکومتی شده و امنیت و ثبات منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

رحمان در این نشست همچنین گفته بود که به قدرت رسیدن طالبان که از سوی شورای امنیت سازمان ملل در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، روند پیچیده‌ی ژئوپولیتیک منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

او تأکید کرده بود که در امور داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند، اما باور دارد که برای رسیدگی مناسب به مشکلات سیاسی و امنیتی افغانستان، یک دولت جامع از طریق انتخابات و اراده‌ی مردم با مشارکت همه گروه‌های سیاسی، ملی، قومی و اقلیت‌ها تشکیل شود.

به دنبال این اظهارات رییس‌جمهور تاجیکستان، ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان و سخن‌گوی این گروه در تویتی، از اعزام و جابجایی صدها نیروی ویژه به ولایت تخار خبر داد.

او نوشته است که این نیروها به‌منظور از بین بردن تهدیدهای احتمالی امنیتی و موانع دیگر، اعزام شده‌اند.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان ملا برادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند