Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه گیلان گفت: ارائه خدمات ورزشی رایگان و عدالت‌محور راهبرد ورزشی سپاه گیلان برای افزایش سرانه ورزش در استان است. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار علی‌اصغر زاداکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: 28 سالن ورزشی نیمه‌کاره در گیلان در دست احداث داریم و با رایزنی‌های انجام شده ما بین سپاه و نمایندگان گیلان در مجلس مبلغ 30 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی نمایندگان به این حیطه تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه استان گیلان با بیان اینکه تفاهم‌نامه این اختصاص اعتبار در استانداری گیلان به امضاء رسید عنوان داشت: اگر این 28 سالن ورزشی نیمه‌کاره آماده شود قاعدتاً سرانه ورزش استان گیلان به‌ویژه در حوزه بانوان افزایش می‌یابد.

وی درباره سرانه ورزش بانوان در گیلان با بیان اینکه طبق قانون هر سالن ورزشی که برای آقایان احداث می‌شود به همان تعداد برای بانوان نیز اقدام به تهیه سالن می‌کنیم گفت: برای هر حوزه مقاومت یک ‌سوله صالحین تهیه شده و در کنار آن برای حوزه بانوان نیز یک سالن ورزشی وجود دارد.

آخرین وضعیت نقل و انتقالات سپیدرود؛ چهار بازیکن گیلانی به سپیدرود رشت پیوستندبازگشایی مدارس در استان‌ها| آسیب‌های آموزش مجازی انکارناپذیر است/ مدارس گیلان به‌صورت تدریجی حضوری می‌شوند + فیلم1153 مسابقه ورزشی هفته دفاع مقدس در پایگاه‌های بسیج گیلان برگزار می‌شود

زاداکبری با بیان اینکه 67 سالن ورزشی صالحین و 9 سالن ورزشی بزرگ 9 دی در سراسر گیلان وجود دارد و از 28 سالن مذکور نیز 24 سالن ورزشی صالحین و 4 سالن باقی مانده سالن ورزشی بزرگ است افزود: در مجموع 5 سالن صالحین و 2 سالن 9 دی در رشت وجود دارد.

مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه گیلان تصریح کرد: مابقی این تعداد سالن‌های ورزشی در سراسر شهرستان‌های استان گیلان احداث شده و یا در حال احداث است و سعی ما بر عدالت‌محور بودن توزیع خدمات بوده تا امکانات به صورت فوکوس در مرکز نباشد.

وی با اشاره به رویکرد عدالت‌محور سپاه در توزیع امکانات افزود: به عبارتی از بیش از 100 سالن ورزشی که از سال 92 تاکنون در استان گیلان احداث شده است فقط تعداد کمی از آن در شهرستان رشت بوده و بیشتر آن در مناطق محروم استان احداث شده است.

زاداکبری گفت: آیین‌نامه ماده 88 اماکن ورزشی، مبنی بر خصوصی‌سازی سالن‌ها سبب گران شدن ورزش کردن در ایران شده چرا که بخش خصوصی سالن‌ها را با هزینه بالا در اختیار مردم قرار می‌دهد اما سپاه این امکانات را به صورت نیم‌بها و یا رایگان به مردم ارائه می‌کند.

مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه گیلان اظهار داشت: بسیج و سپاه در این حوزه به کمک اداره‌کل تربیت‌بدنی آمده البته این اقدامات به هیچ وجه رقابتی نبوده و تنها در جهت هم‌افزایی و کمک برای توسعه ورزش در گیلان و در نهایت شاداب کردن مردم استان است.

انتهای پیام/614/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان سالن ورزشی سرانه ورزش سپاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان تا چهارم فروردین

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از حضور حدود ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش  تین نیوز از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی خدمتگزار با بیان اینکه فقط قایق ها و جت اسکی های ثبت شده و دارای پلاک، مجاز به  ارائه خدمات گردشگری دریایی می باشند، اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ قایق تفریحی و دارای هویت در استان گیلان به ثبت رسیده اند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به حضور حدود ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، گفت: استان گیلان افزون بر ۲۷۰ کیلومتر ساحل، دارای مسیرهای تالابی و رودخانه های قابل قایقرانی متعددی است که همه ساله میزبان هزاران گردشگر به منظور بهره مندی از تفریحات آبی است.

وی افزود: طبق روال سال های گذشته، طرح ایمنی گردشگری دریایی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به منظور نظارت بر فعالیت های گردشگری دریایی با نگاه پیشگیرانه از بروز سوانح از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ فعال شده است.

 معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اهداف و وظایف طرح ایمنی گردشگری دریایی، خاطرنشان کرد: این طرح با ایجاد یک هسته بازرسی و یک کارگروه گردشگری دریایی در درون اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و با همکاری دستگاه ها و ارگان های  مرتبط با موضوعات گردشگری و دریانوردی استان به دنبال تحقق اهدافی همچون شناسایی مراکز و شناورهای ارائه خدمات گردشگری دریایی، بازرسی ایمنی و اسنادی مرکز شناورهای مشمول طرح و ارائه خدمات مطلوب به درخواست های جستجو و نجات دریایی در حداقل زمان ممکن بوده است.

خدمتگزار با تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح گردشگری دریایی استان گیلان، تصریح کرد: از زمان آغاز اجرای این طرح ، اقدامات متعددی نیز توسط اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان انجام پذیرفته است که اهم آنها شامل برگزاری جلسات هماهنگی برون سازمانی با دستگاه ها و ارگان های همکار در طرح با هدف افزایش سطح هماهنگی و اخذ بالاترین راندمان لازم از همکاری های مشترک، لایروبی برخی از آبراه های تالابی پرترافیک برای ایمن سازی تردد شناورهای تفریحی، انجام بازدید میدانی مستمر از ۴۲ مرکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این مراکز توسط کارشناسان ایمنی دریایی، آماده بکاری کلیه تجهیزات امداد دریایی و برگزاری مانورهای مختلف برای ارائه خدمات مطلوب جستجو و نجات دریایی در مواقع اضطرار و آموزش و تجهیز همیاران ناجی در سواحل استان به منظور دستیابی به بهترین راندمان ممکن در مواقع همکاری را می توان برشمرد.

وی ادامه داد: تدوین، چاپ و توزیع بیش از ۲ هزار نسخه بروشورهای راهنمای گردشگری دریایی ایمن در میان گردشگران و مسافران دریایی با هدف افزایش سطح اطلاعات و موضوعات ایمنی دریانوردی و ترغیب مسافران بر نظارت بر عملکرد قایقرانان و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و اطلاع رسانی محیطی پیام های ایمنی دریانوردی، از طریق چاپ و نصب ۲۰ بنر و تابلوهای اطلاع رسان محیطی در مبادی اصلی تردد گردشگران در استان و شهرهای ساحلی از سایر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از کلیه علاقمندان به بهره گیری از جاذبه های گردشگری دریایی درخواست کرد و گفت: لزوما از شناورهای تفریحی مجاز (دارای هویت و پلاک ثبتی) برای گشت های ساحلی و تالابی استفاده کنند و در صورت وقوع شرایط اضطرار با شماره ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی این اداره کل تماس بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • حضور ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان تا چهارم فروردین
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده