Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور گفت: به دلیل مشکلات دامداران در تامین نهاده‌های خوراک دام ۲۳ تا ۲۵ میلیون راس دام لاغر در دامداری های کشور وجود دارد که بخش عمده آن مربوط به دام عشایر و روستایی است. 

وی ادامه داد: در عین حال تعداد زیادی دام در دامداری ها مانده اند که وزن آن ها بسیار بالا رفته و دچار انباشت چربی مضاعف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پوریان جمعیت این دام ها در دامداری ها را ۷ میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین عنوان کرد. 

وی دلیل وجود این دام ها در دامداری ها را نبود بازار مصرف دانست و افزود: این دام ها بیش از ۳ فصل، از زمستان سال گذشته تا امروز بدون مشتری در دامداری های کشور مانده اند. 

 پوریان یادآور شد: دام های مانده در دامداری ها کیفیت گوشت خود را از دست داده اند و درصد چربی بالاتری نسبت به گوشت دارند و این موضوع فروش آن ها را در بازار کم رمق گوشت قرمز برای دامداران سخت کرده است.

رییس شورای تامین دام کشور، دلایل کم رمق بودن بازار گوشت قرمز را شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامساعد اقتصادی مردم و کاهش توان آن ها برای خرید گوشت قرمز  برشمرد. 

پوریان یادآور شد: همچنان مراکز پر مصرف گوشت قرمز بسته هستند و مردم به دلیل مشکلات اقتصادی سهم گوشت قرمز را در سبد خانوار کاهش داده اند.

وی از پیشی گرفتن عرضه گوشت قرمز نسبت به مصرف آن در ۶ ماهه دوم سالجاری برای اولین بار در کشور خبر داد.

پوریان گفت: میزان مصرف گوشت قرمز در ۶ ماهه دوم سال معمولا ۵۰۰ هزار تن است، با توجه به تعداد دام ها در دامداری‌ها ۷۲۰ هزار تن گوشت قرمز آماده عرضه به بازار در ۶ ماهه دوم سال است که بیش از نیاز کشور است.

به گفته رییس شورای تامین دام کشور شاید در ظاهر این خبری خوب باشد اما در واقع نشان از اوضاع نامساعد دامداران و مصرف کنندگان دارد. 

پوریان تصریح کرد: اگر برای پویایی صنعت دامپروری کشور فکری نشود ادامه این وضعیت می تواند منتج به کاهش تولید و عرضه گوشت قرمز در کشور شود. 

وی قیمت روز خرید هر کیلوگرم دام سبک کشتاری از دامداران را ۵۵ هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین کشتاری را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد.

پربیننده ترین قیمت محصولات کرمان ‌موتور امروز ۱۴۰۰/۷/۴ تخریب ویلای لاکچری ۲۰۰۰متری در شهریار به دستور دادستان ثبت نام خودرو ( فیدلیتی بهمن موتور ) یارانه جدید در راه است / واریزی جدید برای زنان سرپرست خانوار ثبت نام ایران خودرو ( هایما S7 پلاس )

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشت قرمز دامداری ها گوشت قرمز دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود

ایسنا/بوشهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت:۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و درحال توزیع است.

محمودکیهان درگفت وگو با خبرنگار ایسنادر بوشهر با اشاره به اینکه قیمت مصوب این گوشت‌ها نصف قیمت بازار است، افزود: گوشت گوسفندی کیلویی ۳۶۵ هزار تومان و گوشت گوساله یخ‌زده برزیلی هم کیلویی ۳۱۵ تومان فروخته می‌شود.

وی اضافه کرد: همشهریان عزیز به هر میزانی که بخواهند گوشت در اختیارشان قرار داده می‌شود و برای پخت نذورات هیئت‌ها و نیکوکاران هم محدودیت و کمبود گوشت قرمز نداریم.

به گفته وی، تعاونی مرزنشینان برای مناطق روستایی و چغادک نزدیک به ۲۹ تن برنج و ۱۵ تن شکر توزیع کرده و یا در حال توزیع آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • سقوط آزاد ین
  • جمعیت دام سبک به ۶۵ میلیون می‌رسد
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید