Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:20:13 GMT

عبور تحریک‌آمیز ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۸۰۲

عبور تحریک‌آمیز ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان

علی‌رغم هشدارهای پکن به غرب در خصوص پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در قلمرو این کشور، یک ناوچه انگلیسی از تنگه حساس تایوان عبور کرد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن به غرب در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در قلمرو این کشور، یک ناوچه انگلیسی امروز (دوشنبه) در مسیر خود به ویتنام از تنگه حساس تایوان عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز بر اساس توییتی رسمی گزارش داد که در میان افزایش تنش‌ها میان چین و تایوان، عبور ناوچه انگلیسی از تنگه ایوان موجب خشم پکن خواهد شد.

طبق گزارش رویترز، علی‌رغم آن که ناوهای آمریکایی بی‌توجه به هشدارهای پکن، به صورت ماهیانه در اقدامی تحریک‌آمیز از تنگه تایوان عبور می‌کنند اما هم‌پیمانان واشنگتن به طور کلی تمایلی به پیروی از این کشور در عبور از این تنگه ندارند.

«چیو کئو چنگ» وزیر دفاع تایوان به طور مستقیم به سؤالات درباره کشتی جنگی انگلیس پاسخ نداد و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که از نوع مأموریت کشتی‌های خارجی در تنگه تایوان اطلاعی ندارد.

وی به زبان تایپه‌ای به خبرنگاران گفت: «وقتی آن‌ها از تنگه عبور می‌کنند، ارتش کشور ما اوضاع را تحت کنترل دارد اما مداخله نمی‌کند».

کشتی بریتانیایی «اچ م اس ریچموند» با استقرار در دریای چین شرقی در عملیات اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی مشارکت دارد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ناوچه تنگه تایوان پکن تایوان سازمان ملل متحد کره شمالی آمریکا ناوچه انگلیسی تنگه تایوان تحریک آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد

حسین عباس نژاد گفت:  دریانورد یآزاد شده کی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد، تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

گفتنی است؛ کشتی کانتینری به نام (MCS Aries) با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند