Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری توئیتر خود در واکنش به گزارش دیروز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص عدم اجازه ایران برای نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در مجتمع تسای کرج، در رشته توئیت هایی نوشت: بسیار مایه تأسف است که پس از ۳ حمله تروریستی به تأسیسات هسته‌ای ایران طی ۱ سال گذشته، آژانس هنوز آن‌ها را محکوم نکرده است، بر اساس قطعنامه‌های آژانس و سازمان ملل این کار لازم است و حتی به خاطر تجهیزات، ایمنی و امنیت بازرسان آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیتی دیگر نوشت: بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۲ سپتامبر به خاطر حسن نیت ایران برای جایگزینی رسانه ذخیره سازی "تجهیزات شناسایی شده" حاصل شد. این فعالیت‌ها توسط آژانس از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر انجام شد.

نماینده کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین افزود: در جریان گفتگوها در تهران و وین، ایران خاطرنشان کرد از آنجا که مجتمع تسا کرج هنوز تحت تحقیقات امنیتی و قضائی است، تجهیزات مربوط به این مجتمع تحت سرویس فنی قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل، در بیانیه مشترک از عبارت "تجهیزات مشخص شده" استفاده شده است.

غریب آبادی در چهارمین توئیت خود نوشت: بنابراین، گزارش ۲۶ سپتامبر مدیرکل آژانس دقیق نیست و فراتر از شرایط مورد توافق در بیانیه مشترک است. هر تصمیمی که ایران در مورد تجهیزات نظارتی اتخاذ می‌کند تنها بر اساس ملاحظات سیاسی و نه قانونی است و آژانس نمی‌تواند و نباید آن را به عنوان یکی از حقوق خود در نظر بگیرد.

پربیننده ترین یورش تروریست‌ های داعش به «دیالی» ایران چه زمانی به مذاکرات وین بازمی‌ گردد؟ شرکت کنندگان در نشست اربیل بازداشت می شوند تغییرات در افغانستان به گذرنامه و کارت شناسایی رسید توییت وزیر امورخارجه در بازگشت از مجمع عمومی سازمان ملل متحد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است.   به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.   در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.   بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.   به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.   آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد