Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس:  چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در کربلا معروف به اربعین حسینی امسال هم جا ماندگان زیادی هم در کربلا و هم عزاداری در مساجد و هیئات دارد. 

اما خانواده ها این روزها در منازل می نشینند و عزاداری حسینی را در خانه برگزار می کنند. پدر و مادرها این ایام می بایست بچه ها را با عزای حسینی و چهلم امام و یارانشان آشنا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارهایی که این روزها می توان خانواده در منازل انجام دهند از تهیه غذای نذری گرفته تا نماز و دعا و عزاداری با تلویزیون و فضای مجازی است.

نخستین گام این است که منازل را به نشانه نمادین عزای حسینی سیاه پوش کنیم خیلی ها از اول محرم سیاه پوشی و نصب پرچم را شروع کردند و هنوز هم این سیاه‌پوشی خانه تا اربعین امام حسین علیه السلام ادامه دارد. 

دوم اینکه برخی پدر و مادرها نذر دارند برای چهلم امام پخت نذری داشته باشند. حال این نذری هر چیزی از شله زرد تا غذای برای نیازمندان می تواند باشد در این زمینه پدر و مادرها می توانند بچه ها را دخیل کنند و در این اثنا در ارتباط با امام حسین(ع) و شهادتش به بچه ها توضیح دهند.

سوم داستان گویی برای بچه ها از طریق کتاب، فضای مجازی و اینترنت است خیلی بچه ها در ارتباط با اربعین زیاد اطلاعات ندارند این شب و روز بهترین فرصت برای توضیح اتفاقات رخ داده بر امام حسین(ع) و یارانشان است.

چهارم پدر و مادر می توانند زمانی از شب یا روز اربعین را برای خواندن زیارت عاشورای معروف بگذارند. بچه ها را وارد فضا کنند و با هم و با صدای بلند به قرائت قران و زیارت عاشورا بپردازند.

 

در کنار زیارت عاشورا برخی از مردم ختم قران را از ابتدای محرم شروع کردند و تا پایان صفر نیز ادامه می دهند بهترین فرصت است این شب و روز نیز به قران خوانی در کنار خانواده بگذرد. خواندن سه سوره توحید، ثواب یک‌بار ختم قرآن کامل را دارد.

فضای مجازی نیز فرصت خوبی است که مراتب ارادت خود را افراد به عزاداری حسینی و امام حسین(ع) نشان دهند. از تغییر پروفایل و ارسال اعمال این روز و شب ها تا ارتباطات آنلاین و عزاداری بهترین کارهایی است که می توان انجام داد.

 

قدیم ترها روضه های خانگی در منازل برگزار می شود و افراد خانواده و دوستانشان را به این روضه ها در ایام محرم و صفر دعوت می کردند حال به خاطر کرونا نمی توان خیلی مراسم های شلوغی برگزار کرد اما در همان حیاط منزل یا پشت بام یا حتی در خود منازل چند نفری می توان مجلس امام حسین(ع) برگزار کرد و ذکر مصیب آل الله گفت.

به بچه ها میتوان آموزش داد که به خاطر کرونا امکان رفتن به کربلا یا هیئات نیست اما هر جا که باشیم با یاد ائمه ، می توانیم زیارت کنیم. خود امام صادق(ع) فرمودند: اگر می‌خواهی از راه دور سیدالشهداء را زیارت کنی و مورد قبول باشد، روز جمعه یا هر روز دیگری غسل کن، لباس پاکیزه بپوش، به بلندترین نقطه‌ خانه برو، رو به قبله بایست و بخوان: السلام علیک یا مولای و ابن مولای و سیدی و ابن سیدی...

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین در خانه عزاداری امام حسین خانواده و عزای حسینی امام حسین ع بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان