Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@14:40:29 GMT

آخرین آمار جهانی مبتلایان و فوتی‌ کرونا

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۹۱۷

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۹ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۱۳۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند. ناطقان: روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۳.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۷۰۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از۵۹۴ هزار و هند با بیش از ۴۴۷ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۳ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:


# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۳,۷۵۰,۹۸۳ ۷۰۶,۳۱۷ ۲ هند ۳۳,۶۷۸,۷۸۶ ۴۴۷,۲۲۵ ۳ برزیل ۲۱,۳۵۱,۹۷۲ ۵۹۴,۴۸۴ ۴ انگلیس ۷,۶۶۴,۲۳۰ ۱۳۶,۱۶۸ ۵ روسیه ۷,۴۲۰,۹۱۳ ۲۰۳,۹۰۰ ۶ ترکیه ۷,۰۳۹,۵۰۰ ۶۳,۱۶۶ ۷ فرانسه ۶,۹۹۴,۳۱۹ ۱۱۶,۴۶۳ ۸ ایران ۵,۵۳۳,۵۲۰ ۱۱۹,۳۶۰ ۹ آرژانتین ۵,۲۵۰,۴۰۲ ۱۱۴,۸۶۲ ۱۰کلمبیا۴,۹۵۱,۶۷۵۱۲۶,۱۴۵

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند. منبع: ایسنا برچسب ها: آمار جهانی ، مبتلایان ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آمار جهانی مبتلایان کرونا شمار مبتلایان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان برج آزادی همزمان با روز جهانی هموفیلی، برای حمایت از بیماران هموفیلی و آگاهی عموم شهروندان درباره این بیماری با نورپردازی قرمز شد.

بزرگداشت روز جهانی هموفیلی همه ساله، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط فدراسیون جهانی هموفیلی، سازمان‌های حمایتی بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

مؤسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند، برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد