Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:53:00 GMT

اربعین، قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشته است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۹۷۸

اربعین، قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشته است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی روز دوشنبه در نشست مجازی " ابعاد فرهنگی و اجتماعی اربعین حسینی" افزود: اربعین تجلی یکی از رسم‌ها و برنامه‌هایی است که برای زنده نگه داشتن قیام و خون امام حسین(ع)  تدارک دیده شده است.

وی اظهارکرد: راهپیمایی اربعین، روضه خوانی، خواندن دعاها، سینه زنی و آئین‌های عزاداری‌ بخشی از ابزارهای لازم برای زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی همبستگی ملت‌ها، ازخودگذشتگی و  ایثار،  پذیرایی از تمام زائران، رفتارها و برخوردهای بسیبار فداکارانه عراقی‌ها  نمونه‌ای از ابعاد فرهنگی بجای مانده از اربعین است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا ادامه داد:  پیاده روی  اربعین، حماسه‌ای الهی و بی‌نظیر در تاریخ است که منجر به آشنایی، محبت، همدلی و درک بالای بین ملل و اقوام  مختلف می‌شود.

وی افزود: این محبت‌ها، از خود گذشتگی‌ها، بذل و بخشش‌های مالی و جانی و مهربانی‌ها فراهم کننده شرائط تشکیل سپاه حضرت مهدی (عج)  و زمینه‌ساز ظهور ایشان می‌شود. 

حسینی گفت:  اتفاقی که در سال ۶۱ هجری برای امام حسین(ع)  و  ۱۸ نفر از فرزندان و جوانان  اهل بیت (ع)  و تعداد زیادی از اصحاب آن حضرت در سرزمین کربلا افتاد، یکی از زیباترین اتفاق‌های تاریخ بشر در دفاع از حق بوده است.

وی اظهارداشت: اگر از آغاز تا پایان  نگاهی  بر آنچه بر  روی این زمین بر انسان گذاشته است بیاندازیم، زیباتر از فراز و حقیقت  واقعه  کربلا درگذشته و آینده جهان نمی‌توان پیدا کرد.

حسینی گفت: اوج زیبایی‌ها و زشتی‌ها در یک قاب و  تقابل حق علیه باطل در داستان حماسه کربلا اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سه  واقعه مهم  از ابتدای تاریخ بشریت برای همه انبیا و ائمه اطهار(ع) بصورت اضح بوده است و از آنها مطلع بودند که یکی از آنها شهادت امام حسین (ع) است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا  افزود: انقلاب بزرگ تاریخی کربلا که زیباترین تابلو مظلومیت اهل بیت (ع) در روز عاشورا رقم خورد از  حضرت ابراهیم شروع و  زمینه‌های آن توسط رسول اکرم  (ص) فراهم و با قدوم مبارک حضرت مهدی (عج) با انتقام خون امام حسین (ع) از خط فکری که باعث شهادت ایشان شد، به پایان می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: در کنار شور حسینی که باید پابرجا باشد، شعور حسینی را باید  افزایش داد.

مجید قربانی افزود: ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و یاران باوفایش را  باید در نهاد عملی دانشگاه تفسیر و تحلیل کرد و از آن الگو و پند گرفت.

وی اظهارکرد: راهپیمایی اربعین رویدادی بی‌نظیر است که هرسال میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا پیام وحدت، آزادی خواهی و حق طلبی را به جهان مخابره کنند.

قربانی از مسئول امور فرهنگی این دانشگاه و همکاران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان گناوه در برپایی این نشست معنوی تقدیر کرد.

برچسب‌ها کربلا بوشهر گناوه امام حسین (ع) فضای مجازی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا بوشهر گناوه کربلا بوشهر گناوه امام حسین ع فضای مجازی اربعین امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود