Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@17:00:08 GMT

هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۲۰۹۶

هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم اکنون، دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است که با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۶ مهر ۱۴۰۰) انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار گیرد، اگرچه با آغاز تردد خودروها احتمال کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد وجود خواهد داشت. افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه هم‌زمان با افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با میانگین ۱۲۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۰۴ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

/ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ناسالم برای گروه های حساس قرار تردد خودروها کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید شهر اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۳ و ۱۰۸ و شهر هندیجان با شاخص ۱۰۴میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، شوش و کارون به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای اندیمشک، ایذه، دزفول، شوشتر، گتوند و مسجدسلیمان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • کیفیت بهتر هوای تهران طی فروردین‌ماه جاری
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • هوای تهران ناسالم شد
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • هوای هندیجان در ‌وضعیت‌ «ناسالم برای گروه‌های حساس»