Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل نشان می‌دهد که طی شبانه‌روز گذشته مجموع مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان به ۲۶۶ نفر کاهش یافته  که ۶۳۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه پیش است.

همچنین بنا به اعلام این مرجع، در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، آمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان به ۳۴ نفر رسیده که نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در یک ماه پیش، ۱۵۵ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار جان‌باختگان کرونا در این استان نیز که در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریور ماه تا ۲۱ نفر افزایش یافته بود، به چهار نفر در شبانه‌روز گذشته کاهش یافته و مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان به ۲ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام این مرجع، شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت نارنجی قرار دارد و همه شاخص‌های شیوع در استان به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسیده است و بر این اساس، هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، اصلاندوز، سرعین، نیر و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از سه هفته پیش آغاز شده، ادامه دارد و امید برای مهار این موج افزایش یافته است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت نارنجی و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

وی ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل با تداوم روند کاهشی شیوع، در سیر نزولی قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۱۸۴ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل علت کاهش شیوع و روند به نسبت پایدار بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای اخیر را رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده عنوان کرد.

وی خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان بعد از سه هفته دو رقمی شده و به ۶۶ نفر تنزل کرده که نشان دهنده روند کاهشی شدت شیوع کرونا در این استان است.

دکتر حبیب زاده اظهارکرد: در شبانه‌روز گذشته ۴۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی تنها چاره ادامه کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با کاهش شمار بستری‌ها، مشکل بستری بیماران کرونایی در استان تا حدودی رفع شده و پذیرش و درمان مبتلایان با سرعت مطلوب جریان دارد.

وی در ادامه اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۸۲۸ هزار و ۳۹۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل استان تزریق شده است.

دکتر حبیب‌زاده افزود: تاکنون ۵۸۶ هزار و ۹۷۲ دُز واکسن نوبت اول و ۲۴۱ هزار و ۴۲۲ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل درمانی استان اردبیل کرونا در این استان شبانه روز گذشته شیوع کرونا مراکز درمانی د ز واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر اندیشکده سیاست پژوهان علم و فناوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: اکنون در عصر زیست بوم‌ها زندگی می‌کنیم. در این عصر ناگزیریم به صورت اکوسیستم فکر کرده و عمل کنیم.

وی افزود: در این عصر شاهد شتاب بی سابقه نوآوری در محصول و مدل کسب و کار، دانش محور و علم پایه شدن نوآوری ها، اهمیت دارایی‌های مکمل و بیرونی و ضرورت مرز گستری و نوآوری باز هستیم.

وی نوآوری را  فراتر از تحقیق و توسعه‌های درون‌زا عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های بیرون زیست بوم شان بهره‌مند شوند و آورده بیشتری بدست آورند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد معضل پارک‌های علم و فناوری ناشی از این است که TRL‌های پایین را رها کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیست بوم‌ها باید مکانیزم‌های مختلفی را بکار برد. اکتساب، آزمایشگاه نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سرمایه گذاری جسورانه و همکاری‌های استراتژیک از جمله سازوکار‌های لازم برای توسعه یک زیست بوم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز نوآوری ساختاری در راستای انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت برای تعامل با اکوسیستم نوآوری، افزایش سهم فعالیت‌های نوآورانه، استفاده از منابع دانش بیرونی و تجاری سازی نوآوری‌های جدید ایجاد کرده است.

به گفته وی، این مراکز با هدف توسعه فناوری و نوآوری، در یکی از زیرساخت‌های متعلق به نهاد موسس (دانشگاه، موسسه پژوهشی، پارک علم و فناور، شرکت خصوصی و سازمان دولتی)، تاسیس می‌شود تا با فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه مهارت‌های فنی و کسب و کار افراد و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، به ساخت نمونه‌های اولیه، نیمه صنعتی، توسعه محصولات (کالا و خدمات) جدید، همچنین رشد و توسعه بازار برای محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

صفدری عنوان کرد: این مراکز برای شرکت‌های بزرگ مزایایی به همراه دارد. بهره‌مند شدن از نیروی انسانی خلاق و انعطاف پذیری شرکت‌های نوپا، دسترسی به فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، برون سپاری تحقیق و توسعه یا هزینه کمتر از مزایایی آن برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مراکز نوآوری با ایجاد دسترسی یه امکانات، تخصص و پشتیبانی فنی از طریق مشاوره و مربی گری، تسهیل دسترسی به منابع مالی. کسب اعتبار در حوزه فعالیت، برای ایده پردازان و تیم‌ها نیز مزایایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟