Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، «ترکی الفیصل» دیروز (یکشنبه) طی سخنانی در مجمع بین المللی ارتباطات دولتی در شارجه امارات ادعا کرد که «تروریست فقط عناصر وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های مسلح نیستند و نیروهای تحت حمایت ایران در عراق، سوریه و یمن هم تروریست هستند».

تروریستی خواندن نیروهای مقاومت در عراق و سوریه در حالی مطرح می شود که جریان مقاومت طی سالهای گذشته موفق به شکست داعش در این دو کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 داعشی که با سرمایه سعودی ها و هدایت جریان آمریکایی - صهیونیستی با هدف نابودی و تجزیه کشورهای سوریه و عراق به نفع رژیم صهیونیستی تجهیز و تدارک دیده شد.

سخنان مامور بد نام سازمان اطلاعات عربستان درباره مقاومت همزمان با موفقیت بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن در آزادسازی استان البیضاء یمن بیان شده است . سعودی ها طی ۶ سال گذشته ، این کشور فقیر جهان، را آماج سنگین ترین حملات خود قرار داده اند اما در به زانو در آوردن مردم مقاوم این کشور ناکام مانده اند.

همچنین این ادعاهای ترکی الفیصل در حالی مطرح می‌شود که که کشورش مهد راه اندازی و منبع اصلی پشتیبانی مادی و معنوی از گروه های تروریستی و تکفیری نظیر القاعده و داعش است.

کمتر از سه هفته پیش بیستمین سالگرد حمله به برج های دو قلو در نیویورک آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی بود. ۱۵ تن از ۱۹ نفری که در این حمله تروریستی دست داشتند تبعه عربستان سعودی بودند.

خویشاوندان قربانیان این حملات مدتهاست که  استدلال می‌کنند، مقامات سعودی از قبل در مورد انجام این حملات اطلاع داشتند اما اقدامی برای متوقف کردن آن انجام ندادند.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در ادامه سخنان خود در مجمع شارجه اظهار داشت که تروریسم فرامرزی تهدیدی وجودی برای تک تک کشورهای منطقه است.

ترکی الفیصل در ادامه اظهاراتش بر لزوم نابودی تروریسم و کشف دلایل رشد آن تأکید کرد و گفت که عدم اتحاد کشورهای عربی و فروپاشی ملیت و وحدت عربی در جهان عرب دلیل اصلی گسترش تروریسم است.

ترکی الفیصل بر اهمیت روابط سالم بین کشور و جامعه و تقویت طرح‌های توسعه تأکید کرد و گفت که دولت‌ها باید در پاسخگویی به الزامات اطلاحات پیشقدم باشند.

وی گفت: وضعیت داخلی در کشورهای عربی ضعیف است و ما باید اطلاحاتی را انجام دهیم که پاسخگوی خواسته‌های کشورهای عربی به دور از افراط گرایی و تروریسم باشد، زیر این یک خطر راهبردی است و کشورهای عربی را تهدید می کند و باید با آن مقابله کرد.

مجمع بین المللی ارتباطات دولتی در شارجه امارات از روز یکشنبه به مدت دو روز با حضور ۷۹ مقام ملی، منطقه ای و جهانی از ۱۱ کشور عربی و خارجی و رهبران سابق کشورها و وزرا و مسولان دولتی، آغاز به کار کرده است .

منبع: الف

کلیدواژه: کشورهای عربی ترکی الفیصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید

منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهاد‌های زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشور‌های عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشور‌های عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهاد‌ها را قاطعانه رد کرده و آن‌ها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهاد‌ها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟