Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان ضمن اعلام برطرف شدن مشکلات فرودگاه کابل از شرکت‌های هواپیمایی خواسته پروازهای بین‌المللی را از سر بگیرند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت طالبان افغانستان در روز یکشنبه درخواست برقراری پروازهای بین‌المللی را کرده و قول همکاری کامل با خطوط هوایی را داده است. طالبان اعلام کرد مشکلات فرودگاه کابل حل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه وزارت امور خارجه طالبان در شرایطی صادر شده که دولت جدید تلاش‌های خود را برای باز کردن مرزهای کشور و کسب مقبولیت بین‌المللی پس از سقوط دولت قبلی در ماه گذشته را آغاز کرده است.

تعداد معدودی پروازهای مسافری از فرودگاه کابل انجام می‌شود و خدمات پرواز در این فرودگاه از زمان هجوم ده‌ها هزار نفر برای خروج از کشور به دنبال به قدرت رسیدن طالبان هنوز از سر گرفته نشده است.

پروازهای داخلی افغانستان از سر گرفته شدصدها مرکز درمانی در افغانستان در خطر تعطیلی

این فرودگاه که طی آشوب‌های پس از به قدرت رسیدن طالبان آسیب جدی دیده بود به کمک تیم های فنی قطر و ترکیه بازگشایی شده است.

در حالی که برخی خطوط هوایی از جمله شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان خدمات محدودی را ارائه می‌دهند و برخی توانسته‌اند جایی در پروازهای این شرکت پیدا کنند، ولی قیمت ها بسیار بالاتر از شرایط طبیعی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت تعلیق پروازهای بین المللی باعث سرگردانی بسیاری از افغان‌ها در خارج از کشور شده و اجازه مسافرت به مردم برای کار و تحصیل را نمی‌دهد.

طالبان از زمان به قدرت رسیدن با بحران شدید اقتصادی و فشار بر سر مسائل مختلف از جمله تحصیل دختران روبروست.

انتهای پیام/65

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروازهای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور لغو و عملیات پروازی این فرودگاه‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مرادی - عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد - با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری کلیه محدودیت‌های پروازی مهرآباد کنسل شده و از ساعت ۵:٣٠ صبح فرایند پذیرش مسافری این فرودگاه آغاز شده است، اعلام کرد: رفع تعلیق مشمول تمامی فرودگاه‌های ذکرشده در پیام های قبلی هوانوردی نیز می‌شود.

همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که از ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه (۲۷ فروردین۱۴۰۳) پروازهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به حالت عادی برقرار می‌شود.

گفتنی است؛ مسافران برای دریافت بلیت جایگزین پروازهای باطل‌شده به مرکز پاسخ گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت تماس حاصل کنند. 

همچنین مسافران جهت اطلاع از وضعیت پروازها می‌توانند از سایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آدرس www.ikac.ir  و تلفن‌های  مرکز تلفن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تمام ساعات شبانه‌روز به شماره‌های  0215100118 ,0215100111, 096330 اطلاعات پروازها را کسب کنند.

مسافران شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز در روز دوشنبه (۲۷ فروردین ۱۴۰۳)  با عنایت به تغییر برنامه پروازهای این شرکت لطفا قبل از عزیمت به فرودگاه امام (ره) با مرکز پاسخگویی هما تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، به دنبال عملیات گسترده شنبه شب جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوریاسلامی ایران در سوریه اتفاق افتاد، پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و برخی دیگر از فرودگاه‌های غرب کشور ۶ صبح امروز باطل شده بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • برقراری پرواز قشم مشهد از چهارشنبه هفته جاری
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • محدودیت پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد
  • ◄ لغو پرواز امروز تهران بیرجند تهران فرودگاه بیرجند