Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:00:56 GMT

باید تلاش کرد راه علامه حسن‌زاده آملی گم نشود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۲۵۴۳

باید تلاش کرد راه علامه حسن‌زاده آملی گم نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در روز اربعین با ارتحال عالم ربانی نمونه‌ای از حضور عشق مردم رقم خورد که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل در مراسم تشییع علامه حسن‌زاده آملی، با تسلیت به‌مناسبت اربعین حسینی، اوج نهضت کربلا نهضتی که سالار شهیدان به مرز عقلانیت وحیانی رساند، اظهار کرد: ارتحال این عالم ربانی را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، و همه مراجع و علما و آیت‌الله جوادی آملی تسلیت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امت اسلامی علاوه بر عزادار بودن اربعین حسینی عزادار عبد صالح و انسان کامل و وارسته‌ای هستند که قلب مریدان و ارادتمندان را به درد آورده است، افزود: اگر میزبان شایسته‌ای نبودیم از همه عذرخواهی می‌کنم ولی تمام توان خود را به‌کار گرفتیم.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه انسان وارسته‌ای از جمع ما رفت که منبع و منشا خیر و برکت بود، اضافه کرد: عالم برجسته‌ای که عاشق اهل بیت بود در بین ما نیست که باید این راه گم نشود و جریان اهل بیت را افرادی همانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی راهنمایی و مسیر را بازگو می‌کردند.

این مسؤول ادامه داد: همانگونه علامتین شهر ما براساس محکمات شهر ما این جریانات را راهنمایی کردند و در سنگرهای مختلف مسیرهای حرکت ۷۵ سال قبل از سال ۱۳۲۵ دو نونهال از همین جامعه و شهر برخاستند و در مدرسه مسجد جامع آمل درس خود را آغاز کردند همان گونه که در تاریخ این دو بزرگوار به قلم خودشان به ثبت رسید.

مرتضوی بیان کرد: از سال ۱۳۲۵ تا ۳ مرداد ۱۴۰۰ این دو حقیقت والا تحت تعلیم انبیای الهای قدم به قدم با هم مصاحبت و مقاربت داشتند و در تمامی سنگرها مردم را رها نکردند و با مردم تحت قرآن زیستند تحت تعالیم انبیای الهی و آموزه های عترت طاهره مسیری را هموار کردند.

وی با اعلام اینکه تربیت مردم آمل نشان از منبرها،تکایا، کرسی‌های درس و تعلیمات این دو عالم فرزانه بوده است، تصریح کرد: این دو عالم بزرگوار در سه دوره آمل، قم و تهران با هم زیست کردند و نزد عالم بزرگ هم سفره هم حجره و قرین بودند تحت تعالیم علمای بزرگ زانو به زانو، کلاس به کلاس و درس و درس در نهایت قرابت دوستی صمیمیت و رشد کردند در دوره سوم به قم آمدند و مصاحبت علمی ایشان تحت تعلیم عارفان بزرگ انجام شد.

امام جمعه آمل با بیان اینکه این همراهی، مصاحبت، عشق و اشتیاق برای همه جامعه و روحانیت و به‌ویژه روحانیت شهر ما درس است، تصریح کرد: حیات ایشان در امت اسلامی گره خوردند و وحدت اسلامی را در سایه نظام و رهبری اسلامی را در دوره‌های مختلف پیگیری کرده و پس از گذر از روزهای انقلاب، بعد از انقلاب نیز در دو سنگر مردم را حفظ کردند.

این مسؤول یادآور شد: با وجود مشکلات زیاد در آمل این دو عالم بزرگ حکیمانه درس و تعلیم دادند و لحظه‌ای بر مردم تنگی ایجاد نشد و در صحنه‌ای برای وحدت این شهر تلاش کردند و این محصول یک وحدت روحانی است و ما این را به عنوان مهمترین ذخایر حیات این بزرگوار می‌دانیم.

مرتضوی اضافه کرد: این مجال این استثنایی در روز اربعین به مناسبت ارتحال ملکوتی این عزیز اتفاق افتاد که باید قدر بدانیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقپور ظهر یکشنبه در مجمع جهادگران شورای جهادی شهرستان البرز که به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران برگزار شد عنوان کرد: هرجا از حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم

وی با اشاره به اینکه جهادگران شعار خدمت بی منت را در میدان عمل محقق ساخته‌اند و منتظر تشکر و قدردانی مسئولین نمی‌مانند گفت: گروه‌های جهادی بسیج با تلاش بی‌وقفه خود و اتکا به خداوند متعال، بی‌منت برای خدمت به مردم تلاش کرده و بن بست‌ها را می‌شکنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به اقدامات جهادی انجام شده در سطح استان گفت: گروه‌های جهادی منتظر تقدیر مسؤلین نمی‌مانند و با احصا مسائل و محرومیت‌ها آنها را مرتفع کرده و مشکلات مردم را حل خواهند کرد.

کد خبر 6084595

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • تلاش کشاورزان سرعین برای تحقق مشارکت مردم در شعار سال
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است