Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: شروع فعالیت رمزارزها از اول مهر ماه به دلیل کاهش مصرف برق در بخش خانگی مشکلی برای تامین برق کشور به وجود نیاورده است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف برق خانگی حدود ۲.۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما  بیش از هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت نیرو رمزارزهایی که مجوز دارند می توانند فعالیت داشته باشند و این موضوع مشکلی در تامین برق به جود نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برآورد می شود که حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاوات رمزارز مجاز تا کنون فعال شده و مشکلی برای تامین برق ایجاد نکرده است، گفت: حدود  ۳۰۰ مگاوات رمزارز مجاز وجود دارد که حدود ۶۰ تا ۷۰ در صد آن ها وارد مدار هستند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز ۲۱۸ هزار دستگاه کشف و جمع‌آوری شده که میزان مصرف آنها معادل یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه برخورد با این نوع مراکز از دستور کار خارج نخواهد شد، اظهار کرد: این نوع مراکز در صورت شناسایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته و دستگاه‌های آنان جمع آوری شده و تا تعیین تکلیف نهایی باقی خواهند ماند. پرونده این مراکز به قوه قضائیه داده می‌شود تا در آنجا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها نیز، اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در حال تامین سوخت هستیم و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق رمزارزها قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • امنیت مراکز هسته‌ای به صورت کامل برقرار است/ هیچ چالشی نداریم
  • امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان