Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:50:16 GMT

۵۰ مدرسه در اصفهان توسط دانش آموزان بهسازی شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۲۶۹۷

۵۰ مدرسه در اصفهان توسط دانش آموزان بهسازی شد

سرهنگ  پاسدار حسین رجب پور  روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح هجرت دانش آموزی یکی از اقدامات تربیتی‏، فرهنگی و جهادی بمنظور محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات داوطلبانه است که تابستان هر سال ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اجرا و در قالب این طرح بهسازی و نوسازی مدارس انجام می‌شود.

وی بیان کرد: رنگ آمیزی، زیباسازی، اصلاح و مرمت دیواره‌ها و آماده سازی زمین های ورزشی از جمله اقداماتی است که در مدارس توسط دانش آموزان و تحت نظر استاد کار ماهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان با بیان اینکه طرح هجرت دارای جنبه های تربیتی است، تصریح‌کرد: در این طرح تنها محرومیت‌زدایی مورد توجه نیست بلکه استعداد شناسی، کمک به رشد استعدادهای فنی و تربیت اخلاقی دانش آموزان فعال مطرح است.

وی ادامه داد: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح علاوه بر اینکه آموزش‌های مهارتی ساختمانی را می آموزند در کنار استاد کار ماهر، مبانی شخصیتی یک فرد خوب را در عمل می‌آموزند و برنامه های فرهنگی و تفریحی نیز برای آنان اجرا می‌شود.

رجب پور اضافه کرد: شرایط کرونایی امسال و سال گذشته بر طرح هجرت و اجرای برنامه‌ها و گستردگی مشارکت دانش‌آموزان اثر گذاشته و برخی از طرح ها به دلیل همین محدودیت ها باقیمانده و در زمان حاضر در حال انجام است.

وی یادآورشد: در سال قبل از دوران کرونا تعداد مدارس و مشارکت بیشتری از دانش آموزان وجود داشت بطوریکه در چهار سال بیش از ۳۵۰ مدرسه با مشارکت بیش از ۵۰۰ دانش آموز بهسازی شد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همایش ۸۱۰ مربی طرح شهید بهنام محمدی یکی از برنامه های شاخص این هفته است که مربیان در چند شهرستان و به صورت قطبی این برنامه را اجرا می کنند.

وی پیوند بین مدرسه، مسجد و خانه برای تقویت باورها و هویت انقلابی را از مولفه های طرح شهید بهنام محمدی بیان کرد و افزود: گفتمان سازی انقلاب دربین دانش آموزان و شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان توسط مربیان انجام و با توجه به شرایط کرونایی این کار بر بستر شبکه های اجتماعی داخلی و یا با رعایت فاصله اجتماعی انجام می شود.

رجب پور از افتتاح لشگر سایبری دانش آموزی در اصفهان خبرداد و گفت: اصفهان پیشتاز این حرکت در کشور شده است تا با تولید محتواهای فرهنگی و اقدامات تربیتی در فضای مجازی و شرایط جنگ نرم نقش آفرینی انجام شود.

به گزارش ایرنا، بسیج دانش آموزی یکی از ارکان بسیج است که در مدارس تشکیل می شود و چهارهزار واحد مقاومت بسیج دانش اموزی در مدارس استان اصفهان تشکیل شده که بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در این مراکز عضو هستند.

برچسب‌ها سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان هفته دفاع مقدس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان هفته دفاع مقدس دانش آموزان دانش آموزی بسیج دانش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالقوه مختلفی در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، اقتصاد و معادن دارد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست تشریح و تبیین برنامه‌ها در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیتی عالی در حوزه گردشگری داشته که این حوزه یک اقتصاد قوی دارد به همین دلیل باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه آورده کشورهای دیگر از حوزه گردشگری بسیار بالاست تصریح کرد: برای تحقق این موضوع باید طرح‌هایی آورد تا مشخص شود در هر قسمتی چه کاری می‌توان انجام داد به همین دلیل بسته‌های سرمایه‌گذاری باید آماده باشد که بتوان با برنامه‌ریزی پیش رفت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: جوانان روستایی باید در روستاها ساماندهی شوند و اگر نیاز به آموزشی در حوزه‌های مختلف دارند آن‌ها را آموزش دهیم، نیازی نیست جوانان روستایی برای آموزش به جایی بروند بلکه باید تلاش کنیم مربی به آن روستا برود و اگر در زمینه مربی با کمبود مواجه هستیم می‌توانیم از دیگر استان‌های کشور برای آموزش جوانان روستایی مربی بیاوریم.

وی بیان کرد: تعداد زیادی مربی برای آموزش جوانان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند اکنون که شرایط آن پیش آمده می‌توانیم برای آوردن مربی اقدام کنیم، هماهنگی‌های لازم برای کلاس‌های کنکور انجام شده تا گروه‌های جهادی اساتید را بیاورند و کلاس برگزار کنند.

کرمی با اشاره به اینکه به گروه‌های جهادی گفته شده نیازی به ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان نیست بلکه نیاز داریم دانش آموزانمان از نظر علمی توانمند شوند ادامه داد: مدرسه یکی از زیرساخت‌ها به شمار می‌رود اما اگر معلمی برای آموزش دانش آموزان نداشته باشیم ساخت مدرسه بی فایده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مربی توانمند باشد با کلاسی که در چادر هم برگزار شود توان بالا بردن دانش آموزان را دارد اما اگر معلم با طریقه آموزش دادن به دانش آموزان آشنا نباشد هزاران امکانات هم که فراهم شود نمی‌تواند از آن استفاده درست کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود