Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موکب ها با مشارکت خیرین، سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های مذهبی با مجوز ستاد بازسازی عتبات عالیات شروع به فعالیت در مرز مهران کرده است.

وی افزود: این موکب ها از چهار روز گذشته در مرز شروع به خدمات رسانی به زائران کرده اند، هرچند حجم عمده فعالیت آنها از روز سه شنبه و همزمان با موج بازگشت زائران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت ادامه داد: در این موکب ها علاوه بر توزیع تغذیه در بین زائران استراحتگاه موقتی نیز در فضای باز برای آنها در نظر گرفته شده است تا در بدو ورود به مهران در این مکان به استراحت بپردازند.

وی تاکید کرد: بنا به تصمیم ستاد مرکزی اربعین در صورت نیاز موکب هایی از دیگر استان ها نیز در مرز مهران برای پذیرایی از زائران در موج برگشت دایر خواهد شد.

حقیقت یادآور شد: بنا بر مصوبه ستادهای اربعین و کرونا زائران حق شب مانی در این استراحتگاه را ندارند و بلافاصله بعد از تحویل و مصرف مواد غذایی باید مهران را از طریق اتوبوس های مستقر در مرز به سمت استان های خود ترک کنند.

وی اضافه کرد: فقط زائران با شرایط خاص نظیر کسانیکه موفق به سوار شدن اتوبوس استان خود نشوند یا اتوبوس استان آنها در پایانه نباشد، می توانند به صورت موقت تا زمان آمدن اتوبوس در استراحتگاه باشند و حق تردد در پایانه یا رفتن به شهر مهرن را ندارند.

حقیقت با بیان اینکه مرز برای خروج زائران بسته است، گفت: فقط خودروهای حامل تجهیزات و نیروهای مرتبط به موکب ها حق تردد و خروج از مرز مهران را دارند و تاکنون ۱۸۰ خودرو حامل تجهیزات و نیروهای مربوط به موکب ها از مرز خارج شده اند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به علت شیوع ویروس کرونا امسال و سال گذشته برای تردد راهپیمایان اربعین مسدود بوده است ولی طبق توافق دولت عراق مرز مهران برای بازگشت زائران بازگشایی شده است.

برچسب‌ها ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین مرز مهران موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین

 نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزار‌های آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند.

بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، « واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر ۳ ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران ابا عبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

منبع: روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی