Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی سازمان مالیاتی، بخشنامه جدیدی درباره استمرار معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی-معدنی مستقر در مناطق محروم صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود علیزاده معاونت حقوقی سازمان مالیاتی کشور در بخشنامه ای به امور مالیاتی شهر و استان تهران، ادارات کل امور مالیاتی در خصوص ارسال دادنامه شماره 282 الی 211 مورخ 140003/28 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال تصویب نامه شماره 23033ت 56179به مورخ 1398/3/31 هیات وزیران و بخشنامه شماره 2009816 مورخ 1388/3/1 اعلام کرد؛ 

به پیوست تصویر دادنامه شماره 282 الی 291 مورخ 1400/2/28 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری متضمن رای آن هیأت به شرح ذیل، مبنی بر ابطال تصویب نامه شماره 24023/ت 56179 هـکه مورخ 1398/2/31 هیأت وزیران و بخشنامه شماره 200/98/16 مورخ 1398/3/1 جهت اجرا، ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر به اینکه به موجب تصویب نامه شماره 24023/ت 56179 هـ -13982/31 هیأت وزیران و بخشنامه شماره 200/98/16 - 1398/3/1 سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شده است که صرفا آن دسته از واحدهای صنعتی و معدنی موضوع ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم که در طول برنامه پنجم توسعه با سرمایه گذاری انجام شده برای آنها پروانه بهره برداری صادر با قرار داد استخراج و فروش منعقد شده باشد و دوره معافیت آنها تا تاریخ 1389/12/29 به اتمام نرسیده باشد، مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند (ب) ماده 159 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین اطلاق مقررات مذکور از جهت اعمال محدودیت برای آن دسته از واحدهای صنعتی و معدنی که دوره معافیت آنها قبل از قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران شروع شده و تا تاریخ 1389/12/29 به پایان نرسیده و در طول برنامه پنجم توسعه نیز معافیت قبلی آنها همچنان استمرار داشته، مغایر با قوانین فوق الاشاره و مفاد دادنامه شماره 1288-1287 مورخ 1396/12/22 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و خارج از حدود و اختیار مراجع وضع کننده مقررات یاد شده است و مستند به بند 1 ماده 12 و مواد 13 و 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 از تاریخ تصویب ابطال می شود.
بنابراین به استناد رأی مزبور، مفاد بند (ب) ماده 159 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص واحدهای صنعتی و معدنی که دوره معافیت مناطق کمتر توسعه یافته آن ها قبل از اجرای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه شروع شده و تا تاریخ 1389/12/29 به پایان نرسیده و در طول برنامه پنجم توسعه معافیت قیلی آن ها همچنان استمرار داشته و محل استقرار آن ها در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته ملاک عمل در دوره برنامه پنجم توسعه ذکر شده باشد نیز، با رعایت مقررات موضوعه قابل اعمال خواهد بود.


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه دیوان عدالت اداری برنامه پنجم توسعه واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.


حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اهمیت عملیات وعده صادق اظهار کرد: بسیاری از فرمایش‌های امام خمینی (ره) صادق بود و این موضوع در مورد بیانات مقام معظم رهبری نیز درست است و یکی از آنها با عملیات وعده صادق تحقق یافت و دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورد و سیلی خورد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق خود یک انقلاب بود و انقلابی پیچیده بود که اندیشکده‌های مهم در جهان باید سال‌ها آن را تبیین کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به کمک کشور‌های مختلف به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق بیان کرد: بیش از ۱۰ کشور به طور هماهنگ جهت مقابله با عملیات وعده صادق در اتاق‌های فرماندهی خود به رژیم صهیونیستی کمک کردند.

زمانیان یادآور شد: با وجود این کمک‌ها هیبت آمریکا و رژیم اسرائیل با عملیات وعده صادق شکسته شد و جمهوری اسلامی ایران بر سکوی افتخار نشست. دنیا از این پس با ادبیات دیگری با ایران سخن می‌گوید.

وی با تبریک به نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور تاکید کرد که دانشگاه‌ها نیز به موازات این افتخارافرینی تلاش کنند دستاورد‌های علمی آنها در تراز این عملیات باشد.

معاون وزیر علوم در ادامه سخنان خود به موضوع کنکور به عنوان حیثیت و اعتبار آموزش عالی اشاره کرد و یاداور شد: طی سال‌های قبل تقلب در کنکور زیاد و پیچیده شده بود که یکی از دلایل آن عوارض جانبی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به تلاش وزارت علوم، سازمان سنجش و نهاد‌های امنیتی برای برگزاری امن کنکور تاکید کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه تولید و ساخت تجهیزات الکترونیکی هوشمند پیشرفته است و امادگی دارد در حوزه جلوگیری از تقلب دیجیتالی نیاز‌های فناورانه سازمان سنجش را رفع کند.

به گزارش آنا، همایش ملی یک روزه تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز با حضور مسیولان اجرایی و امنیتی آزمون در سراسر کشور دز محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای