Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امسال و همزمان با اعزام هوایی ۶۰ هزار زائر اربعین ترمینال یک فرودگاه امام خمینی برای سرویس دهی به مسافران پروازهای اربعین در نظر گرفته شد درحالی که ترمینال سلام با ظرفیتی بیش از ترمینال یک، امکان سرویس دهی به مسافران را داشت اما هم چنان بسته و بدون پرواز است.  

همزمان فروش بلیت بدون روادید برای مسافران به مقصد نجف مشکل ایجاد کرد و مسافران شرکت العراقیه مجبور شدند شب را در ترمینال یک فرودگاه امام خمینی صبح کنند و ازدحام جمعیت در ترمینال یک این سوال را باقی گذاشت که چرا برنامه ریزان در فرودگاه امام از ابتدا ترمینال پروازهای اربعین را از سایر پروازها جدا نکردند؟

در همین راستا «احمد نیکنام» رییس اداره کنترل ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اینکه‌ چرا پروازهای اربعین امسال از ترمینال «سلام» انجام نشد تا تجمع مسافران بدون روادید در ترمینال یک، مدیریت فرودگاه را سخت نکند، گفت: استفاده از ترمینال سلام برای پروازهای اربعین امسال را به چند دلیل جایز ندانستیم و این تصمیم کارشناسی با برگزاری چندین جلسه در فرودگاه امام قبل از شروع پروازهای اربعین اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکنام با بیان اینکه در حال حاضر ترمینال سلام زیرساخت لازم برای انجام پروازهای اربعین را ندارد، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای ایکائو در صورت عدم دید کافی کنترلر به «تاکسی وی» و «اپرون» که اکنون وضعیت در ترمینال سلام این گونه است، ساخت یک برج جداگانه یا استفاده از سیستم های SMR یا  ASMGCS مورد نیاز است.

به گفته نیکنام، مدیریت عبور و مرور این حجم از خودروهای عملیاتی و هواپیماها در سطوح پروازی فرودگاه بویژه در شرایط بد آب و هوایی و دید کم، بدون بهره گیری از سیستم های نوین کنترل ترافیک ممکن نیست. سامانه هوشمند مدیریت ترافیک زمینی فرودگاه (A-SMGCS) با بهره گیری از سیستم های راداری و نظارتی امکان کنترل و مدیریت تردد تمام وسایل نقلیه و هواپیما را با ایمنی و بازدهی بالا در تمام شرایط  فراهم می آورد و موجب صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.   

وی اضافه کرد: بررسی انجام شده نشان می دهد که اکنون فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی و مشهد نیازمند اجرای این سامانه در سطح ۴ هستند و باید هرچه سریع تر برنامه ریزی برای تجهیز آنها به این سامانه اقدام شود.

نیکنام خاطرنشان کرد: از سوی دیگر  وجود راه‌های ورود و خروج متفاوت برای دسترسی به اپرون سلام ضروری است اما اکنون تنها یک تاکسی وی، اپرون ترمینال سلام را به باند پروازی متصل می کند.

رئیس اداره کنترل ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: یکی از موارد مهم ایمنی مدت زمان حضور خودرو آتش نشانی در اپرون ترمینال سلام است که با توجه به فاصله این ترمینال از ترمینال یک وجود یک ایستگاه آتش نشانی در اپرون ترمینال یا تجهیز ایستگاه B راهگشا خواهد بود و تا زمانی که ایستگاه آتش نشانی ساخته نشود ایمنی پروازها در خطر است.

برچسب‌ها شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی امام خمینی اربعین بلیت هواپیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی امام خمینی اربعین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی امام خمینی اربعین بلیت هواپیما فرودگاه امام خمینی پروازهای اربعین ترمینال سلام ترمینال یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرودگاه شهدای جزیره خارگ یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود، طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد پروازهای مسافری این فرودگاه شکسته شد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه شهدای جزیره پذیرای ۲۰ پرواز ورودی و خروجی و ۴ پرواز هلی کوپتر بوده، اعلام کرد: این اولین بار است که فرودگاه خارگ به این رکورد پروازی دست یافته است و بیش از ۱۴۰۰ هزار مسافر با این تعداد پرواز در طی یک شبانه روز جابجا شده‌اند، همچنین در این مدت ۲۹ تن تخلیه بارگیری بار مسافر نیز صورت پذیرفته است.

مدیر عملیات عمومی خارگ افزود: از زحمات همکارانم در تمام بخش‌های هوانوردی و فرودگاهی در ارائه خدمات بهینه به مسافرین و هموطنان عزیز در مرکز ثقل صادرات نفت کشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6063423

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران هواپیمایی آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • ۳۵۰ هزار خیّر در آذربایجان‌غربی با کمیته امداد همکاری دارند
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • معرفی فرودگاه دبی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول