Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار خبری مبنی بر ورود واکسن تک دوز به کشور و برداشت نادرست مبنی بر تک دوز بودن این واکسنها، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: واکسن تک دوز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست؛ بلکه ویال واکسن‌های وارد شده حاوی یک دوز است.

 سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد: واکسن های قبلی حاوی ویال های 6 دوز، 10دوز یا 2 دوز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دوز است و حتما باید دوز دوم آن نیز تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دوز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دوز تزریق دارند، نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است. 

در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده بلکه باید بعد از یک دوره، دوز دوم آن هم تزریق شود و واکسن های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می شد، می باشد و دارای همان خصوصیات و برن

گفتنی است روز گذشته جمعیت هلال احمر از ورود اولین محموله تک دز واکسن کرونا (سینوفارم) برای سنین ۳ تا ۱۷ سال به کشور خبر داده بود.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو واکسن تک دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تأیید است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مریم مشهود با اشاره به اینکه زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تأیید است، اظهار کرد: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حال حاضر صرفاً متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند و اگر در دستورالعمل‌ها بازنگری شود طبیعتاً در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییراتی لحاظ خواهد شد.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تأیید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی، شخص حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

امکان پوشش بیمه‌ای "زالودرمانی" و "حجامت" در بیمه‌های تکمیلی/ ابلاغ استاندارد 7 خدمت طب سنتی

وی با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو افزود: در کمیته ملی زالوی طبی که در فروردین ماه سال جاری و با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار "رشد تولید با مشارکت مردم" در حوزه پرورش زالو برگزار شد موافقت به‌عمل آمد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل شود و پس از استعلام از ارگان‌های ذیربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه ها مورد تأیید است
  • داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • اخذ دفاع و توضیح از ۱۵۳ مدیر مستنکف در اجرای قانون جوانی جمعیت
  • توضیح درباره بررسی استطاعتِ روانی متقاضیان حج