Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید کشور در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این جلسه بیان کرد: خانواده شهدا باید خط قرمز ما باشند و ارادت عملی به آنها داشته باشیم؛ همچنین در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۵ نفر کارمند خانواده شهید داریم که ۱۸ نفر آنها فرزند شهید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان غمگین با اشاره به اینکه در دیدار با خانواده این پرسنل متوجه شدیم که شاید سال‌ها کسی سراغ آنها را نگرفته است، افزود: احترام به خانواده شهدا ابتدا باید در دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود تا این احترام ویژه در جامعه نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جلسات خوبی بعد از تفاهم‌نامه برای اشتغال‌زایی خانواده شهدا برگزار شده است، تصریح کرد: از قانون بازرسی کار برای فشار به شرکت‌ها و تمکین آنها به جذب ۲۵ درصدی نیروها از خانواده شهدا و ایثارگران استفاده کردیم ولی بحث ما شرکت‌های وابسته به دولت و حتی خصوصی است؛ همچنین در ادامه کار برخورد قضائی هم باید انجام شود که اگر چند مورد صورت بگیرد برای دیگر سازمان‌ها نیز الگو می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد: در طول سه سال گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از تسهیلات خوداشتغالی به خانواده شهدا اختصاص پیدا کرد؛ بر اساس مراجعه متقاضیان امکان افزایش این درصد هم وجود دارد و محدودیتی در این زمینه نداریم.

غمگین خبر داد: ۳۲ کاریابی فعال در استان خوزستان داریم که در جلسات مختلف برگزار شده به آنها تکلیف کردیم تا جذب خانواده شهدا را حتی در واحدهای خصوصی در دستور کار خود داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای طرح مسکن خانواده شهدا یک سری شهرها مثل اهواز، شوشتر، بهبهان، دزفول و ماهشهر در اولویت کاری قرار گرفت که در مرحله اول برای حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر آمادگی تأمین زمین داریم.

محمدحسین پناهی فر اضافه کرد: دولت در سالیان گذشته برای استان خوزستان فقط برای ۷۶۰ نفر واگذاری زمین به خانواده شهدا داشته است.

وی یادآور شد: اگر دستگاه‌های اجرایی اراضی مازاد را تحویل دهند، اقدام مؤثری در راستای جهش مسکن و به‌ویژه تأمین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران صورت می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خوزستان خبر داد: بر اساس مذاکرات انجام شده ۵۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن ایثارگران و خانواده شهدا از بنیاد مستضعفان می‌گیریم؛ همچنین علاوه بر آن دو هزار و ۵۰۰ واحد برای دو هزار نفر تأمین زمین می‌کنیم تا کار ساخت مسکن آنها انجام شود.

کد خبر 5314543

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی خوزستان بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران اربعین حسینی اربعین 1400 هفته دفاع مقدس ویروس کرونا بوشهر مرز مهران ایلام بازگشایی مدارس عکس استانها آمار کرونا گرگان علامه حسن زاده آملی واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در ایوانکی از زبان متقاضیان

یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که دولت برای حمایت از جوانی جمعیت مطرح کرده، اهدای زمین رایگان به خانواده‌هایی است که بیش از سه فرزند دارند، اما شهروند خبرنگار ما که یکی از متقاضیان این طرح در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بود از تحویل زمین‌ها به صورت قرعه کشی خبر داد و این موضوع موجب گشته تا به تعدادی از متقاضیان که مشمول این طرح هستند تحویل داده نشوند.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و احترام، ۸ فروردین ۱۴۰۱ فرزند سوم بنده متولد شد و از همان موقع در طرح اهدای زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند ثبت نام کردم. بنده ساکن تهران هستم، اما در ایوانکی ثبت نام را انجام دادم. حدود ۲۰۰ قطعه زمین در ایوانکی وجود داشت که به خانواده‌های ۳ فرزند تحویل داده شد، اما به بنده هیچ زمینی تحویل داده نشد بنده این موضوع را پیگیری کردم و گفتند قرعه کشی انجام دادند و طبق قرعه کشی زمین‌ها را تحویل دادند. 
بنده جزء اولین ثبت نام‌ها بودم و از طرف دیگر این طرح قرعه کشی ندارد و بدون قرعه کشی باید به متقاضیان زمین را تحویل دهند. خواهش میکنم این موضوع را پیگیری کنید. بعد از دوسال انتظار نتیجه‌ای نگرفتیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • عدم اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در ایوانکی از زبان متقاضیان
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه