Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 رئیس اداره کنترل ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: به دلیل عدم وجود زیر ساخت لازم، ترمینال سلام برای پروازهای اربعین امسال انتخاب نشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امسال و همزمان با اعزام هوایی ۶۰ هزار زائر اربعین ترمینال یک فرودگاه امام خمینی برای سرویس دهی به مسافران پروازهای اربعین در نظر گرفته شد درحالی که ترمینال سلام با ظرفیتی بیش از ترمینال یک، امکان سرویس دهی به مسافران را داشت اما هم چنان بسته و بدون پرواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان فروش بلیت بدون روادید برای مسافران به مقصد نجف مشکل ایجاد کرد و مسافران شرکت العراقیه مجبور شدند شب را در ترمینال یک فرودگاه امام خمینی صبح کنند و ازدحام جمعیت در ترمینال یک این سوال را باقی گذاشت که چرا برنامه ریزان در فرودگاه امام از ابتدا ترمینال پروازهای اربعین را از سایر پروازها جدا نکردند؟

در همین راستا «احمد نیکنام» رییس اداره کنترل ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اینکه‌ چرا پروازهای اربعین امسال از ترمینال «سلام» انجام نشد تا تجمع مسافران بدون روادید در ترمینال یک، مدیریت فرودگاه را سخت نکند، گفت: استفاده از ترمینال سلام برای پروازهای اربعین امسال را به چند دلیل جایز ندانستیم و این تصمیم کارشناسی با برگزاری چندین جلسه در فرودگاه امام قبل از شروع پروازهای اربعین اتخاذ شد.

نیکنام با بیان اینکه در حال حاضر ترمینال سلام زیرساخت لازم برای انجام پروازهای اربعین را ندارد، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای ایکائو در صورت عدم دید کافی کنترلر به «تاکسی وی» و «اپرون» که اکنون وضعیت در ترمینال سلام این گونه است، ساخت یک برج جداگانه یا استفاده از سیستم های SMR یا  ASMGCS مورد نیاز است.

به گفته نیکنام، مدیریت عبور و مرور این حجم از خودروهای عملیاتی و هواپیماها در سطوح پروازی فرودگاه بویژه در شرایط بد آب و هوایی و دید کم، بدون بهره گیری از سیستم های نوین کنترل ترافیک ممکن نیست. سامانه هوشمند مدیریت ترافیک زمینی فرودگاه (A-SMGCS) با بهره گیری از سیستم های راداری و نظارتی امکان کنترل و مدیریت تردد تمام وسایل نقلیه و هواپیما را با ایمنی و بازدهی بالا در تمام شرایط  فراهم می آورد و موجب صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.   

وی اضافه کرد: بررسی انجام شده نشان می دهد که اکنون فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی و مشهد نیازمند اجرای این سامانه در سطح ۴ هستند و باید هرچه سریع تر برنامه ریزی برای تجهیز آنها به این سامانه اقدام شود.

نیکنام خاطرنشان کرد: از سوی دیگر  وجود راه‌های ورود و خروج متفاوت برای دسترسی به اپرون سلام ضروری است اما اکنون تنها یک تاکسی وی، اپرون ترمینال سلام را به باند پروازی متصل می کند.

رئیس اداره کنترل ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: یکی از موارد مهم ایمنی مدت زمان حضور خودرو آتش نشانی در اپرون ترمینال سلام است که با توجه به فاصله این ترمینال از ترمینال یک وجود یک ایستگاه آتش نشانی در اپرون ترمینال یا تجهیز ایستگاه B راهگشا خواهد بود و تا زمانی که ایستگاه آتش نشانی ساخته نشود ایمنی پروازها در خطر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی ره فرودگاه امام خمینی پروازهای اربعین کنترل ترافیک ترمینال سلام ترمینال یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سفیر عربستان برای نخستین بار در مراسم اعزام زوار ایرانی در فرودگاه حاضر شد و ضمن شرکت در مراسم بدرقه زائران، از ترمینال سلام و زیر ساخت‌های فرودگاه هم بازدید کرد.

کد خبر 846227 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت هواپیما

دیگر خبرها

  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • جزییات پروازهای حج عمره اعلام شد
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره ایرانی پس از ۹ سال
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود