Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان بر لزوم افشای حقیقت منبع نیترات آمونیوم کشف شده در منطقه بقاع و ارتباط آن با پرونده انفجار بیروت تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد، توانایی مقاومت مقابل مشکلات و چالش‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که توطئه گران و بحران سازان تصور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رعد افزود، بحرانی که بیش از دو سال و نیم لبنان را گرفتار کرده نتیجه سیاست‌های اشتباه دولت قبلی و توهم دشمنان برای نابودی مقاومت و جدا کردن آن از ملت لبنان است؛ اما شکست محاصره آمریکا ضد لبنان و ورود سوخت ایران به این کشور همه آنها را ناکام گذاشته و و توطئه گران را رسوا کرد.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تصریح کرد، اکنون دولتی در کشور تشکیل شده که ما از آن حمایت می‌کنیم و برخی در حال آماده سازی فرصت‌ها برای شرکت در انتخابات پارلمانی هستند. اما آنها از این انتخابات چه می‌خواهند؟ آنها می خواهند که اکثریت پارلمانی را به دست آورند؛ اما این کار چگونه انجام میشود؟ آنها همه امکانات خود را در این مسیر به کار می‌بندند و شاهد فشارهای زیاد بر نامزدهایی خواهیم بود که از رویکرد مقاومت حمایت می‌کنند.

وی اظهار داشت برخی طرفها تحت فشارهای خارجی و تهدید منافعشان تلاش می‌کنند تا نامزدهای مقاومت را مجبور به کناره گیری از انتخابات پارلمانی کنند و با پرداخت هزینه‌های گزاف اکثریت پارلمان را به دست ‌آورند.

وزیر خارجه سوریه: اعراب باید رفتار خوب ایران را جبران کنند/ در کمک به برادران لبنانی از هیچ طرفی نمی‌ترسیمخیز موسسات جهانی برای قیمومیت بر لبنان و 3 درس عبرتی که لبنانی‌ها باید از اردن بگیرندقدردانی اهالی «جبل» از ایران و سید حسن نصرالله برای سوخت‌رسانی به لبنان

محمد رعد تاکید کرد، اما همه اینها یک توهم از سوی دشمنان مقاومت است که گمان می‌کنند می‌توانند مسیر سیاسی لبنان را تغییر داده و آن را به جایی ببرند که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای آشتی و سازش با اشغالگران صهیونیست هستند. ما بر اساس قانون و حق طبیعی خود با همه توطئه‌ها مقابله می‌کنیم و درباره همه چیز با شفافیت با مردم صحبت خواهیم کرد.

«حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز در اظهاراتی خواستار روشن شدن حقیقت وجود مواد منفجره در لبنان و شناسایی منبع واقعی نیترات آمونیوم کشف شده در منطقه بقاع شد و تاکید کرد، پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره منبع نیترات آمونیوم و نحوه ورود آن به لبنان و ذخیره غیرقانونی این مواد منفجره سوالات بزرگی درباره پشت پرده این مسئله و کسانی که در تلاش برای سرپوش گذاشتن روی آن هستند ایجاد می‌کند؛ چرا که در صورت شفاف سازی حقایق زیادی درباره چگونگی ورود این مواد به کشور روشن خواهد شد.

حسن فضل الله گفت، نهادهای امنیتی و قضایی باید پاسخ سوالات اصلی در زمینه ورود این مواد منفجره به لبنان را به افکار عمومی بدهند و هرگونه تردیدی که موجب نگرانی مردم می‌شود برطرف کنند. از جمله این سوالات آن است که این حجم از مواد منفجره چگونه وارد کشور شده و چه کسی ساز و کار ورود آن به کشور را فراهم کرد؟ آیا تحقیقات به شکل کامل در این زمینه انجام شد؟ آیا این نیترات با قضیه نیترات موجود در بندر بیروت ارتباط دارد؟

فضل الله ادامه داد، از جمله مسائلی که شبهات را در این زمینه افزایش می‌دهد تلاش‌ها برای مبهم سازی حقایق این پرونده همچون پرونده انفجار بیروت است. افشای واقعیت‌های مربوط به کشف نیترات آمونیوم در منطقه بقاع یک ضرورت ملی جهت جلوگیری از تکرار فجایعی همچون انفجار بیروت است و ادامه پنهان‌کاری‌ها در این زمینه امنیت شهروندان را تهدید می‌کند.

اخیرا «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان از توقیف یک کامیون حاوی 20 تن نیترات آمونیوم در این کشور خبر داد و گفت که این کامیون در «بعلبک» توقیف و به منطقه‌ای امن در «بدنایل» (در البقاع) منتقل شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارلمان لبنان نیترات آمونیوم مواد منفجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله

رزمندگان حزب الله پایگاه نظامیان صهیونیست موسوم به «الرادار» در اراضی اشغالی شبعا را هدف حمله راکتی قرار دادند که اهداف تعیین شده به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

نیرو‌های مقاومت همچنین پایگاه نظامی «رویسات العلم» در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله راکتی قرار دادند که در نتیجه آن، اهداف تعیین شده به دقت مورد اصابت آتش رزمندگان حزب الله قرار گرفت.

رزمندگان حزب الله همچنین محل استقرار نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه‌های نظامی «رامیم» و تپه «الکرنتینا» را با آتش توپخانه هدف قرار دادند و در پی آن، اهداف مورد نظر مورد اصابت آتش مقاومت قرار گرفت.

همزمان، شبکه المیادین به نقل از خبرنگارش در جنوب لبنان اعلام کرد یک هدف نظامی متعلق به اشغالگران صهیونیست در پایگاه نظامی «حدب یارون» مورد حمله مستقیم قرار گرفت.

ساعاتی پیش نیز، شبکه المیادین گزارش داد یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سواحل «حیفا» شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپاد‌های حزب‌الله قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، این حمله به وسیله یک اسکادران پهپاد از خاک لبنان به سمت شهرک‌های اطراف الجلیل انجام و منجر به فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به شهرک «عدلون» و ترور یکی از برادران مجاهد، پهپاد‌های ما مقر تیپ گولانی و مقر یگان ۶۲۱ «ایگور» در پادگان «شراغا» در شمال شهر اشغالی «عکا» را هدف قرار دادند.

طبق بیانیه حزب‌الله این حمله به صورت دقیق و مستقیم انجام شد.برخی منابع نیز از اصابت موشک به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند که پس از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در منطقه «کریوت» صدای چند انفجار در منطقه شنیده شد.

این رسانه‌ها همچنین از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در بندر «حیفا» خبر دادند.

طبق این گزارش، پس از فعال شدن آژیر‌های خطر، آتش سوزی در منطقه شمالی بندر حیفا رخ داد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به سمت آب‌های لبنان در مقابل «الناقوره» موشک پرتاب کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد