Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد مشعل در گفتگوی تلفنی با خانواده‌های 5 شهید فلسطینی قدس و جنین تاکید کرد که حماس این شهدا را مایه افتخار می‌داند و به دلاوری و جانفشانی آنان در برابر ارتش اشغالگر صهیونیستی مباهات می‌کند.

مشعل ضمن تمجید از خانواده‌های شهدا، تاکید کرد که مقاومت تنها راه ریشه‌کن کردن اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران از فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که دلاوری مبارزان مقاومت در برابر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بیانگر این است که مقامت در درون تمامی فلسطینیان ریشه دوانده است که همین مسئله مستلزم تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری به رغم شرایط سخت و دشوار کنونی است.

خالد مشعل اظهار داشت که شهادت 5 مبارز فلسطینی در قدس و جنین، بیانگر درستی راه مقاومت در سایه شکست دیگر گزینه‌ها است.

مشعل تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین به خون شهدا و جانفشانی‌های آنان تا پیروزی و بیرون راندن اشغالگران وفادار خواهند ماند.

برچسب‌ها جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی منتشر کرد، آمده است: دولت برزیل با نگرانی شدید اطلاعات مربوط به شلیک موشک‌ها و پهپاد‌ها از ایران به سمت [رژیم]اسرائیل را دنبال می‌کند.

دولت برزیل همچنین درباره «ظرفیت مخرب گسترش خصومت‌ها به کرانه باختری و کشور‌های دیگر مانند لبنان، سوریه، یمن و اکنون ایران» هشدار داد.

دولت لولا داسیلوا از همه طرف‌ها خواست تا «حداکثر اعتدال را رعایت کنند» و از جامعه بین‌المللی نیز درخواست کرد تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها را بسیج کند.

واکنش برزیل نسبت به تحولات اخیر خاورمیانه در شرایطی است که این کشور، مقطعی حساس از روابط با رژیم صهیونیستی را پشت سر می‌گذارد. داسیلوا پیشتر جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه غزه را با واقعه هولوکاست علیه یهودیان مقایسه کرد و رژیم اشغالگر اسرائیل نیز وی را «عنصر نامطلوب» خواند.

علاوه بر برزیل، شماری دیگر از کشور‌های آمریکای لاتین نیز نسبت به پاسخ مشروع ایران به تجاوز‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده‌اند؛ دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد «در نتیجه نسل‌کشی در فلسطین و عملکرد غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل متحد، بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر تشدید شده است».

اسپانیا: باید به هر قیمتی از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری شود

 نخست وزیر اسپانیا در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تحولات خاورمیانه، خواستار «جلوگیری از تشدید تنش در منطقه به هر قیمتی» شد.

به گزارش تارنمای لا وانگواردیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: ما تحولات خاورمیانه را با نهایت نگرانی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: باید به هر قیمتی از تشدید تنش منطقه‌ای جلوگیری شود.

خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز از وضعیت کنونی منطقه به شدت ابراز نگرانی کرد و در راستای مطالبه سانچز، «جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای» را خواستار شد.

تصمیم دولت اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، مادرید را به یکی از بازیگران مهم در مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

پدرو سانچز و سیمون هریس نخست‌وزیر ایرلند، دیروز جمعه در دوبلین، پایتخت ایرلند، برای ترویج به رسمیت شناختن فلسطین دیدار کرده و اطمینان دادند که زمان به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور فرا رسیده است؛ آنها همچنین از دیگر کشور‌ها خواستند تا به این اقدام بپیوندند تا این ابتکار عملی شود.

سانچز اعلام کرد که نشانه‌های «روشن» در اروپا از تمایل کشور‌های منطقه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که واکنش نامتناسب رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه عاملی تهدیدکننده و بی‌ثبات‌کننده در غرب آسیا و جهان است.

ژاپن و عربستان سعودی نگرانی عمیق خود را در مورد تشدید تنش‌های نظامی در منطقه و جدیت عواقب آن ابراز کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس خواستار تشدید مبارزه با شهرک‌نشینان صهیونیست شد
  • فراخوان حماس برای تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری
  • فراخوان حماس برای تشدید تقابل با اشغالگران در کرانه باختری
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد
  • حماس: کرانه باختری هرگز در برابر رژیم اشغالگر پرچم سفید را بالا نمی‌برد
  • خالد مشعل: آینده از آن حماس است
  • عضو ارشد حماس: اسرائیل در پی کوچاندن فلسطینی ها از کرانه باختری به اردن است
  • حماس خواهان خیزش ملت فلسطین شد
  • بیانیه شدیداللحن حماس درباره حمله شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری