Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:24:13 GMT

خطر تحریم‌های آمریکا علیه هند به علت خرید اس ۴۰۰

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۴۴۵۰

خطر تحریم‌های آمریکا علیه هند به علت خرید اس ۴۰۰

یک نماینده ارشد پارلمان هند عنوان داشت، آمریکا بی شک قانون تحریم خود را علیه هند هم اعمال خواهد کرد زیرا انتظار می‌رود که اولین سری از سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ در ماه نوامبر به این کشور تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، سابرامانیان سوآمی، وزیر سابق و از اعضای پارلمان هند هنگام شرکت در بحث " تحولات اخیر روابط هند و آمریکا" گفت: فردی که از تشکیلات آمریکایی با خبر است به من اطلاع داده که اسناد تحریم هند تهیه شده و در وزارت امور خارجه نگهداری می‌شود و به محض رسیدن موشک اس-۴۰۰، اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به من گفته شده است که هیچ‌ گونه چشم‌پوشی نسبت به ما و ترکیه در کار نخواهد بود.

نماینده حزب باهاریتیا جاناتا در پارلمان هند خاطرنشان کرد که آمریکا معتقد است که علیرغم تجاوز "ارتش آزادی بخش خلق چین" به "لداخ" کشمیر، هند به روابط دوجانبه‌اش با چین ادامه می‌دهد. وی افزود که با وجود تحریم‌ها از سوی آمریکا، دهلی نو نباید مشکلی با واشنگتن داشته باشد.

آمریکا و هند در جریان سفر سه روزه نارندا مودی، نخست وزیر هند به آمریکا صحبتی درباره توافق ۵.۴۳ میلیارد دلاری هند با روسیه مطرح نکردند. در این سفر مودی جلساتی را با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار کرد.

هارش واردان شرینگلا، معاون وزیر خارجه هند اظهار کرد که مودی و بایدن درخصوص روابط دفاعی، به ویژه گزینه دو طرف که به دنبال پروژه‌های عملی جدیدی هستند که می‌تواند شتاب جدیدی به روابط دفاعی بدهد، گفت‌وگو کردند.

شرینگلا افزود: ما در حال عملیاتی کردن چهار توافق اساسی هستیم. گروه "سیاست دفاعی" قرار است به زودی در واشنگتن با مقامات آمریکایی ملاقات کند. رئیس ستاد دفاع نیز به آمریکا سفر می‌کند.

در ماه مارس سال جاری، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از رهبران هند خواست تا از خرید تجهیزات نظامی از جمله موشک اس-۴۰۰ روسی خودداری کنند تا از سوی آمریکا تحریم نشوند. ماه گذشته، ونکاتش وارما، سفیر هند در روسیه تاکید کرد که دهلی نو این قرارداد را با توجه به نیازهای خاص دفاعی و امنیت ملی اجرا خواهد کرد. در اکتبر ۲۰۱۸، هند یک قرارداد ۵.۴۳ میلیارد دلاری را با روسیه برای خرید پنج سیستم اس-۴۰۰ علیرغم اعتراض آمریکا، امضا کرد.

آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ تحریم‌هایی را درخصوص تحویل اولین موشک اس-۴۰۰ روسی علیه ترکیه اعمال کرد. آمریکا ادعا کرد که موشک‌های اس-۴۰۰ روسی تهدیدی برای جنگنده‌های اف-۳۵ و سیستم‌های دفاعی ناتو است.

ایالات متحده، قانون "کاتسا" (مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) را به کشورهایی مثل چین و ترکیه برای خرید سلاح‌های پیشرفته روسی اعمال کرده است. رئیس پنتاگون به دهلی نو اعلام کرده که اگر قصد رهایی از تحریم‌ها را دارند، باید خرید موشک "اس-۴۰۰" را از روسیه متوقف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند آمريكا اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

بلومبرگ با ابراز "بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است."، نوشت: دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت تحریم‌های جدید کنگره علیه نفت ایران را اجرا نخواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده است تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد در این هفته به قانون تبدیل می‌شود، اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید خود استفاده کند.

این تحریم‌ها در پایان هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تلافی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ارائه شد. این نمایندگان به‌روی کاغذ متعهد شده‌اند دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش آن به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت نفت این کشور، بیشتر کنند.

اما تحلیلگران بازار نفت عقیده دارند بایدن تمایلی به هر اقدامی که باعث افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود ندارد. برخی متخصصان می‌گویند بایدن احتمالاً ‌معافیت‌هایی برای این تحریم‌ها در نظر می‌گیرد و آنها را به‌طور قطعی اجرایی نخواهد کرد.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازیمذاکرات بغداد و اربیل برای ازسرگیری صادرات نفت شمال

این شرایط تا حدی مشابه وضعیتی است که دولت بایدن با روسیه و حمله این کشور به اوکراین داشت، کاخ سفید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع و تلاش کرده است درآمد این کشور را محدود کند، اما از طرف دیگر اجازه ادامه صادرات نفت این کشور را هم داد تا عرضه جهانی مختل نشود و تورم بیش از پیش افزایش پیدا نکند. این ملاحظات در سالی لحاظ می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است. آمریکا حتی اجازه ادامه صادرات نفت ونزوئلا را با وجود تمدید تحریم‌ها علیه این کشور داده است. بسیاری عقیده دارند تاجران نفت اهمیتی به این تحریم‌های جدید نمی‌دهند چون مطمئنند دولت بایدن معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران معرفی می‌کند مثل کاری که با نفت روسیه انجام داد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی این قانون است ولی انتظار نمی‌رود تأثیر چندانی بر بازار نفت تا قبل از پاییز داشته باشد.

بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل از 92 دلار در هر بشکه گذشت، یعنی بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته و این افزایش قیمت در بحبوحه تقاضای بالای جهانی و ادامه طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش صورت گرفت.

تحریم‌های جدید نقل و انتقال مالی بین مؤسسات مالی چین و ایران را جهت خرید نفت این کشور شامل خواهد شد و هدف آن تمام بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی است که در حمل‌ونقل و فرآوری نفت خام ایران مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/43+

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان