Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@01:42:53 GMT

آغاز خرید سیب صنعتی غرب کشور از فردا

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۴۸۵۹

آغاز خرید سیب صنعتی غرب کشور از فردا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسماعیل قادری فر افزود: خبر‌های داغی که در روز‌های گذشته در رسانه‌ها و از جمله رسانه ملی پخش شد موضوع خرید سیب صنعتی و یا همان سیب درجه سه بود، سیب‌هایی که ناشی از وزش باد و اضافه محصولات نارسی که به نوعی ضایعات کشاورزی محسوب می‌شوند و حالا روی دست کشاورزان باد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باوجود خشکسالی‌هایی که در کشور وجود داشت، اما در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود 400 هزار تن سیب صنعتی این روز‌ها بر روی دست کشاورزان مانده باشد.

قادری فر گفت: بعنوان مسئولی که روز‌های اول و دوم خود را در این سمت سپری می‌کنم این نوید را به کشاورزان می‌دهم که یک برنامه ضربتی با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی اندیشیده شده که آن قیمت گذاری و استفاده از این سیب‌ها برای کنستانتره مدیریت و هدفمند شده است که مقداری از آن برای مصرف داخلی و صنایع تبدیلی اندکی که در کشور وجود دارد استفاده خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در زمینه صنایع تبدیلی در کشور زیرساخت‌های خوبی نداریم و باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

قادر یفر گفت: دستورالعمل خرید سیب از دو روز قبل توسط وزیر جهاد مصوب و ابلاغ شده و در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: ظرف یکی دو روز آینده، عملیات خرید از کشاورزان با واسطه اتحادیه تعاونی روستایی شروع خواهد شد و تلاش داریم که روز سه شنبه عملیات خرید را شروع کنیم.

قادری فر گفت: همکاران ما در سازمان مرکزی و نیز در تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و آماده سازی انبار‌ها و تمهید مقدمات جابجایی و حمل و نقل هستند و از صبح روز سه شنبه شاهد تحویل و خرید سیب‌ها خواهیم بود. 

وی افزود: نکته ریشه‌ای که باید سال‌های قبل فکری برای آن می‌شد نبود صنایع تبدیلی مناسب است که بتوانیم از این محصولات و زحمات کشاورزان استفاده کنیم.

قادری فر اضافه کرد: ما در گام نخست و به صورت مقطعی، شروع به تحویل سیب به صنایع تبدیلی کرده ایم و بعد از تکمیل ظرفیت کارخانه ها، یک بازار صادراتی هم در کشور‌های ترکیه و روسیه تمهید کرده ایم که با هماهنگی رایزن‌های اقتصادی، تا این محصولات زود فاسدشونده را سریعا بتوانیم صادر کنیم.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نگاه ما نباید به خام فروشی عادت کند و قطعا در قرارداد صادرات محصولات موضوع مهم انتقال فناوری، هدف گذاری شده و باید در این زمینه برنامه منسجم و هدفمند داشته باشیم.

قادری فر افزود: صنایع تبدیلی ما و فناوری آن باید در استان‌های کرمان، مازندران و دیگر استان‌هایی که محصولات فراوان کشاورزی دارند، ایجاد شود.

وی گفت: هوشمند سازی زنجیره تولید، تامین و توزیع محصولات کشاورزی در دستور کار جدی قرار دارد و امیدواریم در یکسال آینده خبر‌های خوبی را برای کشاورزان و مردم داشته باشیم.

پربیننده ترین قیمت محصولات کرمان ‌موتور امروز ۱۴۰۰/۷/۴ ثبت نام خودرو ( فیدلیتی بهمن موتور ) قیمت تلویزیون سامسونگ / ۴مهرماه یارانه جدید در راه است / واریزی جدید برای زنان سرپرست خانوار قیمت جدید انواع یخچال فریزر / ۳مهرماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیب صنایع تبدیلی خرید سیب قادری فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد