Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:03:53 GMT

فایزر داروی خوراکی کرونا را آزمایش میکند

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۵۰۹۲

فایزر داروی خوراکی کرونا را آزمایش میکند

شرکت داروسازی فایزر از آغاز مطالعه روی نوعی داروی خوراکی برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری کووید-19 خبر داد.

به گزارش ایسنا، شرکت داروسازی فایزر امروز (دوشنبه) اعلام کرد: مطالعه ای را آغاز کرده تا اثربخشی نوعی داروی ضد ویروسی خوراکی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-19 در بین افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند، آزمایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایزر اعلام کرد: این دارو موسوم به PF-07321332 را در حداکثر 2660 فرد 18 ساله و بالاتر که از سلامت کامل برخوردارند و در خانواده ای زندگی میکنند که یک نفر از آنان به بیماری کووید-19 مبتلاست، مورد آزمایش قرار میدهد.

در این بررسی PF-07321332 با دُز کمی از داروی ریتوناویر آزمایش میشود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فایزر همچنین اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که آزمایش روی داروی PF-07321332 را برای درمان بیماران کووید-19 در افراد بزرگسال که بیماری شان با علامت همراه است و در بیمارستان بستری نشده اند، آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان دارو کروناویروس کووید 19 کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یادگاری گفت: توزیع داروی وارفارین در دو ماه اخیر در سه مرحلۀ قبل از اسفند، ابتدای فروردین و دو روز گذشته انجام شده و در این زمینه کمبودی در استان نداریم.

 او با اشاره به اینکه بیماران می‌توانند با ارائه نسخه پزشکی این دارو را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ابتدا دارو‌های شبانه روزی از این دارو اشباع شد و بعد از آن این دارو به تناوب در داروخانه‌های عادی هر منطقه توزیع شد.

معاون غذای و داروی علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه مردم در تماس با شماره ۱۲۵ می‌توانند از داورخانه‌های ارائه دهنده دارو مطلع شوند افزود: تلاش شده احتیاج استان با توزیع این دارو برطرف شود و جای نگرانی برای بیماران نیست.

دیگر خبرها

  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • داروهایی که حافظه را ضعیف میکند
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه