Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم هندبال زنان ایران با قرار گرفتن در گروه سوم مسابقات قهرمانی جهان با تیم های قزاقستان، نروژ و رومانی هم گروه شده و کار سختی در برابر قهرمانان اروپا و آمریکای شمالی پیش رو خواهد داشت.

به گزارش قدس آنلاین، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از اول تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰-۲۸ آذر ماه سال ۱۴۰۰) در چهار شهر اسپانیا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی هندبال سال گذشته با هدف توسعه ورزش هندبال زنان سهمیه حضور در مسابقات جهانی را از ۲۴ تیم به ۳۲ تیم افزایش داد.

با اتمام مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و مشخص شدن چهره ۵ تیم راه یافته به دیدارهای جهانی تنها تکلیف سه تیم از مسابقات قهرمانی آمریکای شمالی برای شرکت در این رویداد مشخص نیست.

قرعه کشی این مسابقات ماه قبل برگزار شد و گروه بندی ها اعلام شده بود. در آن زمان با توجه به قطعی بودن حضور ۱۲ تیم در مسابقات قهرمانی آسیا شش سهمیه به قاره کهن داده شد اما بعد از انصراف قطر و کاهش تیم‌ها این سهمیه به ۵ تیم کاهش یافت. در نهایت فدراسیون جهانی هندبال سه روز قبل با توجه به توسعه و پیشرفت این رشته در بین زنان سهمیه ششم را به عنوان وایلد کارت سوم خود به تیم چین غایب بزرگ مسابقات قهرمانی آسیا داد.

این سهمیه وایلد کارتی در حالی به چین داده شد که تیم هندبال این کشور بعد از چندین دوره حضور در مسابقات آسیا در این رویداد حاضر نبود و اردنی‌ها به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در بین چهار تیم و حضور در مسابقات جهانی به کار گرفتند اما نه تنها در بین ۵ سهمیه توزیع شده رسمی قرار نگرفتند بلکه تک سهمیه وایلد کارت قاره را هم دریافت نکردند.

پس از پایان یافتن رقابت‌های قهرمانی قاره‌های مختلف چهره تیم‌های راه یافته به مسابقات به این ترتیب مشخص شده است:

میزبان: اسپانیا
قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان: هلند
مسابقات قهرمانی هندبال قاره آفریقا -۴ سهمیه: آنگولا، کامرون، کنگو، تونس
مسابقات قهرمانی هندبال قاره آسیا - ۵ سهمیه: کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان، ایران و ازبکستان
مسابقات انتخابی قاره اروپا- ۱۰ سهمیه: اتریش، چک، آلمان، مجارستان، مونته نگرو، رومانی، روسیه، صربستان، اسلوونی، سوئد
مسابقات قهرمانی قاره اروپا- ۴ سهمیه: نروژ، کرواسی، دانمارک، فرانسه
مسابقات قهرمانی قاره آمریکای شمالی و کارائیب - یک سهمیه: پورتوریکو
مسابقات قهرمانی آمریکای مرکزی: سه سهمیه که در مهرماه معرفی می‌شوند
وایلد کارت - سه سهمیه: لهستان، اسلواکی و چین

قرعه‌کشی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان- اسپانیا در سال ۲۰۲۱ به این ترتیب است:

گروه A:فرانسه، مونته نگرو ، آنگولا، اسلوونی‌

گروه‌B: روسیه، صربستان، کامرون، لهستان‌

گروه C: نروژ، رومانی، قزاقستان، ایران‌

گروه D: هلند، سوئد، پورتوریکو، ازبکستان‌

گروه E: آلمان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی‌

گروه F: دانمارک، کره‌جنوبی، تونس، کنگو

گروه G: کرواسی، ژاپن و تیم اول و سوم آمریکای جنوبی و مرکزی

گروه H: اسپانیا، اتریش، چین و تیم دوم آمریکای جنوبی و مرکزی

بر این اساس تیم هندبال زنان ایران در گروه سوم با تیم نروژ قهرمان قاره اروپا و تیم پورتوریکو قهرمان قاره آمریکای شمالی و تیم قزاقستان تیم سوم مسابقات قهرمانی آسیا هم گروه است و کار بسیار سختی در دور مقدماتی دارد. از هر گروه سه تیم راهی جدول دور بعد مسابقات می‌شوند و در دور بعد در قالب چهار گروه به مسابقه خود ادامه می‌دهند.

اگر ایران بتواند با آنالیز خوب تیم قزاقستان در این مدت حداقل برابر این تیم آسیایی به پیرزی برسد شانس اینکه در رده سوم گروه خود قرار بگیرد وجود دارد. به این ترتیب هندبالیست‌ها نه تنها در کارنامه خود اولین حضور در جمع چهار تیم اول آسیا، کسب اولین سهمیه جهانی بلکه برای اولین بار در رتبه بندی جهانی در بین ۲۴ تیم اول جهان قرار خواهند گرفت و نام خود را در تاریخ این رشته ثبت می‌کنند.

تیم‌های چهارم دور مقدماتی هم در قالب دو گروه برای رتبه‌های بیست و پنجم تا سی و دوم مسابقه خود را ادامه می‌دهند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی هندبال بانوان مسابقات قهرمانی آسیا آمریکای شمالی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخص شدن رقبای فرنگی‌کاران ایران در قهرمانی آسیا

مراسم قرعه‌کشی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان برگزار شد و نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند.

به گزارش ایسنا، رقابتهای کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا از ساعت ۹ صبح فردا (دوشنبه) و با برگزاری مسابقات ۵ وزن نخست آغاز می شود.
مراسم قرعه کشی اوزان دهگانه رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که نتایج قرعه نمایندگان ایران به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان سجاد البیدهان از عراق و آرجون حالاکورکی از هند می رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ شرکت کننده دارد، علیرضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با جوی هوانگ از چین تایپه کشتی می گیرد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر حضور دارند، ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان کرار البیدهان از عراق و اومش از هند می رود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۱۷ نفر برگزار می شود، سعید اسماعیلی در دور نخست به مصاف لی لی از چین می رود و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد با برنده کشتی میان جاسون از فیلیپین و فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان مصاف می دهد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده اند، محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده مبارزه میان جی لنگ از چین و العبید از سوریه پیکار می کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۳ نفر حضور دارند، امیر عبدی در دور اول با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان میسو از سنگاپور و ساجان از هند می رود.

دروزن ۸۲ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند، رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف سیجین یانگ از کره جنوبی می رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۱ شرکت کننده دارد، ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان گانبولد از مغولستان و آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ کشتی گیر حضور دارند، محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان عبدی کودیر جلیل اف از ازبکستان و بالتمونخ از مغولستان می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۲ نفر شرکت کرده‌اند، امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده کشتی میان اسلام جان رحمت اف از ازبکستان و سینگ میهار از هند مصاف می دهد.

برنامه این مسابقات به وقت ایران به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۷ فروردین ماه:
ساعت ۹تا ۱۲: مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

سه شنبه ۲۸ فروردین ماه:
ساعت ۹تا ۱۲: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشخص شدن رقبای فرنگی‌کاران ایران در قهرمانی آسیا
  • ورزشکار طلایی ایران سهمیه المپیک نگرفت!
  • حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس
  • حریفان دختران هندبال ایران در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • مشخص شدن هم‌گروه‌های دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی
  • بانوان ایران از کسب سهمیه المپیک در تپانچه ۱۰ متر بازماندند
  • ناکامی بانوان ایران در بخش تپانچه
  • اعلام برنامه زمان بندی مسابقات جهانی تکواندو و مچ اندازی قهرمانی آسیا
  • تیراندازی انتخابی المپیک| ناکامی بانوان ایران در بخش تپانچه
  • تیمی که هدفش رسیدن به المپیک است