Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت:  جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن روز دوشنبه به عربستان سعودی سفر می‌کند تا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند در شرایطی که ایالات متحده تلاش می‌کند پادشاهی سعودی را برای حرکت به سمت آتش‌بس در جنگ چندین ساله خود با شورشیان الحوثی (انصارالله) در یمن تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان بیان نشده است، افزود سالیوان علاوه بر دیدار با ولیعهد عربستان، با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد دیدار و گفتگو می کند.
 مشاور امنیت ملی کاخ سفید عالی ترین مقام دولت بایدن خواهد بود که به عربستان سعودی سفر می‌کند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا علیه ولیعهد عربستان سعودی به دلیل نقش او در پرونده قتل جمال خاشقچی بارها موضع گرفته است. 
بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد دولت آمریکا درباره این سفر اظهار کرد که  پایان دادن به پیچیده‌ترین منازعه و درگیری جهان (جنگ علیه یمن) بدون تعامل رو در رو با مقامات ارشد سعودی ممکن نیست.
"امیلی هورن" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه ای سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان سعودی را تایید و اعلام کرد کهسالیوان به امارات عربی متحده نیز سفر خواهد کرد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا توضیح بیشتری درباره سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان و امارات ارائه نکرد.
پیش از این، پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرده بود جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارد هفته آینده به چندین کشور در خاورمیانه از جمله عربستان، امارات و مصر سفر کند.

به گزارش "اکسیوس"، مقامات آمریکایی گفتند که این اولین سفر سالیوان به خاورمیانه به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید است و بالاترین مقام دولت جو بایدن خواهد بود که به عربستان سعودی سفر کرده است. 
روابط آمریکا و عربستان: روابط دو کشور به خصوص پس از آنکه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی خود وعده مسوول پذیر کردن عربستان را داد، با تنش مواجه شده است. 
جو بایدن پس از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری امریکا، گزارشی از سی آی‌ای منتشر ساخت که در آن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به عنوان عامل قتل جمال خاشقچی منتقد رژیم آل سعود و روزنامه نگار عربستانی شناسایی می‌شد.
بایدن همچنین به دلیل نقض حقوق بشر در یمن از سوی عربستان، فروش تسلیحات نظامی به این کشور را متوقف کرد. 
اخیرا آمریکا سامانه‌های موشکی پاتریوت خود را از عربستان خارج و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز سفر خود به این کشور را در دقیقه آخر لغو کرد.

https://apnews.com/article/united-nations-general-assembly-joe-biden-iran-nuclear-jamal-khashoggi-saudi-arabia-c۱۴۴۵۲b۰۷۹۶a۱۳b۲۷۰۶۵۵۱۷۹۷۳e۱beee
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/۲۰۲۱/۰۹/۲۷/statement-by-nsc-spokesperson-emily-horne-on-senior-administration-official-trip-to-middle-east-including-saudi-arabia-and-uae/

برچسب‌ها عربستان سعودی جیک سالیوان امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی جیک سالیوان امارات متحده عربی عربستان سعودی جیک سالیوان امارات متحده عربی مشاور امنیت ملی کاخ سفید عربستان سعودی ولیعهد عربستان جیک سالیوان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج 90 هزار ایرانی عازم سرزمین‌ وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پروازها به مدت 20 روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به 6000 نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی 90 هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه پس از گذشت 9 سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینهآغاز عملیات حج عمره پس از وقفه 9 ساله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟