Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: ۱۲۰ هکتار از اراضی تغییرکاربری یافته غیرمجاز در محدوده جاده کرج-چالوس، آزادسازی شد.

تخریب ۱۵۹ تغییر کاربری غیرمجاز در جاده چالوسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اسماعیل صارمی گفت:  ۱۲۰ هکتار از اراضی و باغات جاده کرج - چالوس ، روستای کندر و آدران که دستخوش تفکیک شده بود با حضور به موقع نیرو‌های جهاد و دستور مقام قضایی آزاد سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جهاد کشاورزی در حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز عزم جدی دارد و برای حصول نتایج مورد انتظار باید تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند.

صارمی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهرستان کرج به عنوان یک معضل نام برد و گفت: مقابله با سودجویان و زمین خواران نیازمند برخورد جدی مسئولان و مشارکت مردم است.

او افزود: آزادسازی یادشده شامل تخریب ۱۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل ویلا، آلاچیق، دیوار کشی، محوطه سازی و دپوی مصالح بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم و از شهروندان کرج درخواست می‌کنیم از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند و مراتب هرگونه تخلف در این حوزه را به سرعت به اطلاع جهاد کشاورزی برسانند./ صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود توسط یگان حفاظت امور اراضی آزادسازی شد.

سرهنگ مسلم مویدی امروز ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۶ مورد قلع‌وقمع شامل بنا، فنس کشی، پی کنی، دیوارچینی، در روستاهای اکبرآباد، سیزان، برزان با حکم مسئول قضایی، همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان دورود که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و بازگرداندن اراضی به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان بیان کرد: از همه صاحبان ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌خواهیم با جهاد کشاورزی همکاری کنند و زمین‌های تغییر کاربری داده‌شده غیرمجاز را به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند، زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده‌اند شناسایی می‌شوند و حکم قانونی برای آن‌ها صادر و اجرا خواهد شد.

مؤیدی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف مالی، از مردم انتظار داریم پیش از هرگونه تغییر کاربری یا خرید ملک و زمین نسبت استعلام و دریافت مجوز از امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا براثر ناآگاهی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز نکنند و در دام سودجویان گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش‌ازپیش در استیفای حقوق مردم یاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد