Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:52:11 GMT

صدور روادید در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شده است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۵۶۳۴

صدور روادید در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شده است

علی اصغر شالبافیان عصر روز دوشنبه ( ۵ مهرماه) در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری در برنامه دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میراث جهانی درباره برنامه ها و رویکردها معاونت گردشگری در دولت سیزدهم گفت: برای موفقیت در توسعه صنعت گردشگری باید همه ذی نفعان این صنعت در نظر گرفته شوند؛ لازمه توسعه گردشگری به شدت نیازمند جلب مشارکت ذی نفعان مختلف این صنعت است؛ بررسی تجربه های موفق و ناموفق در سطوح سیاستگذاری و سطوح طرح های خرد توسعه ای هم این رویکرد را تایید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: در خلا و با درنظر گرفتن فقط بخشی از ذی نفعان صنعت گردشگری و نشنیدن صدای آنها و لحاظ نکردن منافع همه آنها نمی توان گردشگری را توسعه داد، این نوع رویکرد اقداماتی که انجام دادیم را تفهیم می کند.

شالبافیان با اشاره به دو دهه فعالیت دانشگاهی، اجرایی و همکاری با مجلس تصریح کرد: در رویکرد اول به جلب همکاری و مشارکت همه ذی نفعان بر اساس مبانی نظری و تحقیقی اعتقاد داریم؛ و در رویکرد دوم که باید همگرایی و انسجام ذی نفعان گردشگری در مواجهه با برخورد سایر حوزه ها باید تقویت شود.  

وی خاطر نشان کرد: زمانی می توان گردشگری را در بالاترین سطوح سیاستگذاری کشور طرح و بحث کنیم و جا بیاندازیم که میان همه ذی نفعان گردشگری انسجام و همگرایی وجود داشته باشد. با تفرق به جایی نمی رسیم و هر اقدامی که تقویت کننده همگرایی و انسجام باشد و منافع همه بخش ها را تامین کند مورد تایید و پیگیری خواهد بود و به اقدامات اختلاف زا و منازعات بی نتیجه را توجه نخواهیم کرد.

معاون گردشگری کشور عملگرایی و نتیجه گرایی را یکی از رویکردهای اصلی در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: دانشگاهی بودن معطوف به عدم عملگرایی نیست، بلکه اقداماتی که برنامه ریزی و اجرایی می شود باید تا رسیدن به نتیجه پی گیری شود و دستگاه اجرایی باید خروجی داشته باشد.

تصویب صدور مجدد روادید برای گردشگران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا 
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باز شدن مرزها و صدور مجدد روادید برای گردشگران در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا تصویب شد و رییس جمهوری هم در جلسه هیات دولت به مناسبت روز جهانی گردشگری آن را مورد  تاکید قرار داد که بارقه امید و احیای تدریجی و پیش بینی پذیری در کسب و کارهای صنعت گردشگری ایجاد خواهد کرد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی اصغر شالبافیان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی میراث فرهنگی ذی نفعان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: مقارن با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سخنرانان بین‌المللی این سمینار، پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی این سمینار هستند.

سروش هاشمی گفت: دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافتها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، دکتر علی بیت اللهی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین هستند.

او افزود: این سمینار روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن همایش پارک علم و فناوری سمنان واقع در میدان استاندارد، بلوار جوان، پارک علم و فناوری سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری معاونت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898514

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان