Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست‌های وزرای سوریه و اردن در امان با هدف بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های دوجانبه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، نشست‌های گسترده وزرای سوریه و اردن به منظور بررسی راه‌های تقویت روابط و افزایش همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور در زمینه‎های تجارت، حمل و نقل، برق، کشاورزی و منابع آبی در امان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست امروز از طرف اردن، وزرای صنعت، تجارت، خواروبار، آب، حمل‌ونقل، کشاورزی، انرژی و ثروت معدنی حضور دارند و از طرف سوریه، وزیران اقتصاد، تجارت خارجی، منابع آبی، کشاورزی و اصلاحات و برق مشارکت دارند.

در همین ارتباط، خبرگزاری دولتی اردن (پترا) گزارش داد که این جلسات با هدف احیای روابط اقتصادی و بازگشت مبادلات تجاری بین دو کشور برگزار می‌شود.

در همین حال، خبرگزاری اردنی «عمون» گزارش داد که مسئولان وزارت حمل‌ونقل اردن در این نشست در مورد روند تردد کامیون و جابجایی مسافر بین دو کشور و حل مشکل شرکت حمل‌ونقل زمینی اردن و سوریه پس از ۱۰ سال با طرف سوری بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

«وجیه عزایزة» وزیر امور خارجه اردن در پاسخ به سوالی در مورد نحوه جلوگیری از تحریم شرکت‌های اردنی در رابطه با «قانون سزار» آمریکا که علیه دولت سوریه اعمال شده است، گفت: ما برای تضمین حق دولت اردن در عدم تحریم شرکت‌ها و موسسات اردنی تلاش می‌کنیم تا در نتیجه همکاری با شرکت‌های سوری تحت هیچ گونه تحریمی قرار نگیرند و تلاش دیپلماتیک برای این کار وجود دارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که وزارت کشور اردن تصمیم می‌گیرد تا گذرگاه جابر–نصیب در مرزهای سوریه و اردن را از روز چهارشنبه آینده برای انتقال اجناس و تردد اشخاص بازگشایی کند.

وزرات کشور اردن طی یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این تصمیم با هدف احیای روابط گردشگری و فرهنگی بین دو کشور دوست گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه اردن بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه

نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه در تهران آغاز شد.

...

دیگر خبرها

  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • مردم اردن به خیابان ها آمدند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه