Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با «وانگ یو» سفیر چین در کابل و هیئت همراهش پیرامون روابط دوجانبه خوب بین دو کشور و هماهنگی کمک‌های بشردوستانه چین بحث و تبادل‌نظر کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، در این دیدار سفیر چین همچنین بر ضرورت کمک‌های بشردوستانه و همکاری با افغانستان و افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین با تاکید بر لزوم رفع تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده این کشور گفت که مالکیت این دارایی‌ها باید با مردم افغانستان باشد و توسط آن‌ها شود.

متقی در دیدار با «عالم خان یسین گیلدیبف» سفیر قزاقستان در کابل نیز بر افزایش سطح تجارت بین افغانستان و قزاقستان تاکید کرد و نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه تجاری متعهد شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، سفیر قزاقستان در این دیدار ضمن ستودن امنیت کنونی کابل از ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد.

وزارت خارجه قزاقستان پس از این دیدار گفت که این به معنی به رسمیت شناختن مقامات طالبان نیست و دیدار بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان متمرکز بود.

«ایبک صمدیاروف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان افزود که به رسمیت شناختن طالبان هنوز در دست بررسی نیست، اما با این حال قزاقستان آماده برقراری ارتباطات تجاری با مقامات جدید افغانستان است.

وی تصریح کرد که این ارتباط برای حل مسائل بشردوستانه‌ای که افغانستان با آن مواجه می‌باشد، مهم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان سفیر چین کمک های بشردوستانه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد